به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد فرماندهان سحر(سفیران حمایت های روانی )و تسهیلگران مردم یار استان های ایلام،همدان،کردستان،کرمانشاه و کهگیلویه بویراحمد در یک کارگاه آموزشی که درشهرهای یاسوج و سی سخت برگزار شد با فنون درمان آسیب های اجتماعی آشنا شدند.

کاظم فلاح دوست گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه فرماندهان تیم های تخصصی سحر و تسهیلگران مردم یار ، به میزبانی جمعیت هلال احمر این استان برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد افزود:این دوره با مشارکت ۲ مدرس کشوری و حضور ۶۵ نفر از اعضای شرکت کننده تیم سحر با همکاری یونیسف و حضور معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های بویراحمد و دنا روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

او یادآور شد: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با مباحثی مانند فرآیند قواعد و اصول حمایت‌های روانشناختی، حمایت از کودکان در شرایط اضطراری، پیشگیری از خشونت علیه کودک، پاسخ گویی در قبال جمعیت آسیب دیده، مفهوم و اصول حمایت از کودکان جداشده از خانواده آشنا شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم این جمعیت در حوادث مختلف، حضور به موقع تیم‌های امدادی در صحنه حادثه است و در کنار این رسالت برای مداخلات روحی و ارائه به موقع حمایت‌های روانی از آسیب‌دیدگان و افراد بازمانده از حوادث، تیم های سحر ایفای نقش می کند.

فلاحی دوست با اشاره به ماموریت های تیم های سحر تاکید کرد: هدف از این کارگاه ها آشنایی فرماندهان و تسهیلگران با برخی از آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن است.

او عنوان کرد:تیم های سحر و تسهیلگران مردم یار به طور خاص پس از حوادث به مردم آسیب دیده خدمت رسانی کنند و همچنین در موقعیت های غیر بحران می توانند در مناطق کم برخوردار به ارائه خدمات بشر دوستانه و پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.