مسیر راه آزمایشی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: خراسان رضوی مسیر راه آزمایشی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه امروز در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور ۱۲ راهبرد کلان ملی دارد و استان‌ها موظف هستند ۵ اولویت اصلی فرهنگ استان خود را احصاء و در ذیل آن طرح‌های مختلف اجرایی فرهنگی را مشخص کنند.

وی افزود: خراسان رضوی در اولویت اجرایی این طرح در بین استان‌ها قرار دارد تا بعنوان یک نقشه راه برای دیگر استان‌ها باشد 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: در شورای عالی انقلاب ۴ موضوع راه بینی، راهبردی، راهبردی و راه سنجی دیده شده است و بیشتر دستگاه‌ها در قسمت راهبردی دچار مشکل هستند ودر قرارگاه فرهنگی برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی اجرای راهبرد انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:در حوزه فرهنگی بحث آمایش فرهنگی نیست بلکه موضوع مهم ایجاد پدافند فرهنگی است که در سطح فرهنگ کشور و استان از این موضوع غافل شده ایم.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: دشمن برای کارشکنی و تهاجم فرهنگی میدان عمل را باز دید و تهاجم فرهنگی در کشور بوجود آورد و اگر پدافند فرهنگی قوی داشتیم دچار خلل و مشکل نمی‌شدیم.

وی گفت:مردم و دستگاه‌های دولتی در ترویج فرهنگ پای کار نظام و انقلاب هستند و باید در موضوعاتی همچون اجتماعات، مراکز عمومی، دانشگاه‌ها برنامه‌های ویژه و راهبردی و پیوست پدافندی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار