مشهد/ قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

هدف متعالی راهداران و پلیس راه، نجات جان انسان هاست

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، هدف متعالی راهداران و نیروهای پلیس راه را نجات جان انسان ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا قاسمی در نشست هماهنگی فرماندهان پلیس راه خراسان رضوي و روسای ادارات راه و شهرسازی استان که در آستانه طرح راهداری زمستانی برگزار شد، نجات جان انسان ها را مصداق جهاد در راه خدا دانست و گفت: راهداران و همكاران پلیس راه با هدف افزایش ایمنی و کیفیت سفر در محورها حضور فعال دارند و چنانچه هر دو بخش به وظایف مربوطه به درستی عمل کنند به هدف خود خواهیم رسید.

قاسمی هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی و هماهنگی برای راهداری زمستانی و رفع ابهامات روساي ادارات راه و شهرسازي و راهداران اعلام کرد و گفت: با وجود 32 هزار کیلومتر راه هم سنگ، 4 استان و دو كشور هم جوار، دارای ترافیک سنگین در محورهاي استان هستیم که كنترل آن نيازمند مدیریت قوی است.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه همچون سال های گذشته به منظور هم پوشانی محورهای مشترک با استان هاي همسايه، تفاهم نامه ای با ادارات کل راه و شهرسازی 4 استان همجوار به امضا خواهد رسید، افزود: با هدف خدمات رسانی بهتر و، پذیرایی از مسافران زمستاني، در راه ماندگان و استقرار نیروهای پلیس راه، تجهیز راهدارخانه های استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اقدامات انجام شده پیش از فرارسیدن فصل زمستان اشاره کرد و از تجهیز 88 اکیپ راهداری زمستانی توسط 948 نفر راهدار در72 نقطه برفگیر و تجهیز و آماده سازی 33 باب راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به افزایش سه برابری حجم بارش ها و افزايش مصرف شن و نمک در فصل زمستان سال گذشته نسبت به سال پیش از آن، افزود: در سال جاری تأمین شن و نمک به میزان کافی انجام شده است.

سرهنگ محمد صفایی فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه، کاهش 27 درصدی آمار سوانح جاده ای استان در نیمه نخست سال جاری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تعداد گردنه ها و نقاط برفگیر در محورهای استان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته که حضور و تلاش بیشتر راهداران در جاده هاي را می طلبد.

وی بر تعامل نزديك راهداران با پاسگاه­های انتظامی و جلب همکاری آنها در کنترل ترافیک محورها هنگام بارش نزولات آسماني، تبادل و پایش آمار و اطلاعات سوانح جاده ای از سوی دستگاه های مربوطه و تعیین نقاط حادثه خیز استان تأكيد كرد و گفت: در سال جاري پاسگاه پلیس راه بجستان تجهیز و راه اندازی شد و بزودی پاسگاه پلیس راه کاشمر نیز راه اندازی خواهد شد./س

برچسب ها: پلیس ، راه ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.