مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: عرض محور باغیک قم - تفرش که هم‌اکنون حدود ۶.۵ متر است بعد از اجرای طرح تعریض به حدود ۱۰.۵ متر می‌رسد.

محمد رضا زید آبادی گفت: این تعریض و بهسازی محور باغیک – تفرش (حدفاصل سه راه باغیک تا سه راه سبزعلی) با اعتباری بیش از ۵۲ میلیارد تومان و در جریان قرارداد یک‌ساله انجام خواهد شد.

 مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به این که شرکت پیمانکار طرح، تجهیزکارگاه را انجام داد و در آستانه شروع کار است، افزود: در این طرح حدود یک‌کیلومتر از مسیر در دوجهت و به عرض دو متر تعریض می‌شود و ادامه مسیر تعریض در یک جهت و به عرض چهار متر انجام خواهد شد؛ طول مسیر انجام کار نیز حدود ۲۱ کیلومتر است.

زید آبادی گفت: همچنین در همین راستا، پل‌های محور مورد نظر نیز در قالب قراردادی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان و در مدت زمان ۱۵ ماه، تعریض خواهد شد که این طرح نیز در حال حاضر ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متناسب با برنامه‌ریزی انجام شده، پیش می‌رود.

 مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای طرح تردد می‌نمایند درخواست می‌کنیم برای حسن انجام کار و سرعت بخشیدن به اجرای آن نسبت به رعایت جوانب ایمنی، تلاش کنند و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.

گفتنی‌است اجرای این طرح در محور باغیک - تفرش که دارای بار ترافیکی است به طور حتم موجب کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و تصادفات می‌شود؛ البته باید توجه داشت در جریان وقوع تصادفات عوامل دیگری همچون خطای انسانی نیز نقش زیادی دارد و باید در این خصوص نیز مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

روستای باغیک از توابع بخش خلجستان در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری از مرکز شهر قم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.