استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به این استان سفر استانی نیست و این سفر تنها به منظور دیدار با نخست وزیر پاکستان، افتتاح بازارچه مرزی پیشین و افتتاح طرح‌های وزارت نیرو است و سفر استانی بزودی انجام خواهد شد.

محمد کرمی در تشریح برنامه سفر رئیس جمهور به جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از اولویت‌های منطقه تامین سریع آب آشامیدنی است که بلافاصله پس از افتتاح آب شیرین کن به صورت همزمان عملیات لوله گذاری نیز آغاز بکار خواهد کرد.

وی افزود: بلافاصله بعد از افتتاح آب شیرین کن به سمت منطقه پیشین حرکت خواهیم کرد و در نشست مشترک با نخست وزیر کشور پاکستان و تعدادی دیگر از وزرا جلسات تخصصی تشکیل و در نهایت بازارچه مرزی مشترک پیشین به بهره برداری می‌رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ادامه شاهد بازدید رییس جمهور از پتروشیمی‌های در دست احداث خواهیم بود. همچنین بازدید از بخش‌های کشت و صنعت و شیلات نیز در برنامه بازدید رئیس جمهور است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نیز جلساتی با معتمدین و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد.

کرمی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور در آینده‌ای نه چندان دور ادامه داد: این سفر صرفاً جهت بازدید، پیگیری و افتتاح پروژه‌های مذکور خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه استان برنامه‌ریزی خوبی پیش رو است و با هدف توسعه سواحل مکران شاهد سفر ریاست جمهور به سیستان و بلوچستان هستیم، اما این سفر یک سفر استانی نیست و با حضور نخست وزیر پاکستان مذاکراتی در جهت افزایش مراودات تجاری صورت خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی استان، آب است نشستی با حضور وزیر امور خارجه در رابطه با حقابه هیرمند برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار