نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

عدالت با دور شدن از خط ولایت به دست نمی‌آید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هیچ جریانی با انحراف از خط امامت و ولایت نمی‌تواند عدالت، انصاف و اسلام را در جامعه پیاده کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه‌شنبه در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: پس از رحلت رسول الله (ص)، عرصه مدیریت اسلام و رهبری جامعه دینی و اداره مردم و حاکمیت آن‌ها در جریان رقابت قدرت قرار گرفت و از مسیر ولایت منحرف شد.

وی ادامه داد: نتیجه این کار، مظلومیت اهل بیتی شد که آمده بودند تا دست مردم را بگیرند و آن‌ها را در مسیر قرآن و خط بندگی خدای متعال قرار دهند.

امام جمعه مشهد گفت: بنی عباس، تحت عنوان دوستداران و دادخواهان اهل بیت (ع) قیام کردند و مردم هم به به دلیل عدم شناخت و ضعف در انسان شناسی، آن‌ها را به قدرت رساندند، نتیجه دور شدن و فاصله گرفتن از مقام امامت و ولایت این مسائلی شد که برای مردم و اسلام پیش آمد.

علم الهدی افزود: باید از مسائل تاریخ عبرت بگیریم و مسیر زندگی خود را روشن کنیم تا عوامل نفوذی با شعار‌های متنوع نتوانند نفوذ کنند و افرادی مثل منصور دوانیقی بیایند و نتوان کاری انجام داد.

وی اضافه کرد: اگر بنا شد روزی جریان قدرت و رهبری از مسیر ولایت منحرف شود نتیجه همان خواهد شد که در زمان بنی امیه و بنی عباس امت اسلام گرفتار آن شد.

او با بیان این که اگر معرفت شناسی خود را نسبت به ائمه و اهل بیت (ع) تکمیل نکنیم بهره‌ای از برنامه‌های ولایی نمی‌بریم افزود: عرصه زندگی امام صادق (ع) پهنه وسیع عبرت آموز در همه امور و بزرگترین راهنما برای شناخت جریان‌های مختلفی است که در عرصه سیاست اظهار وجود می‌کنند.

امام جعفرصادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار