کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد از ۲۳ تا ۳۱ اردیبهشت در ۹ محله آسیب‌پذیر کرمانشاه برگزار می‌شود.

محمدرضا زارعی مدیر موسسه فرهنگی هنری "بشارت نور" امروز (۲۵ اردیبهشت) گفت : کارگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری "بشارت نور" و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها با هدف آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای برگزاری این کارگاه‌ها ۹ محله آسیب‌پذیر در سطح شهر کرمانشاه شناسایی شده و ۹ کانون فرهنگی هنری مساجد در این محلات محور اجرای برنامه قرار گرفته‌اند.

وی این کانون‌ها را شامل کانون نور در محله شاطرآباد، کانون امیرالمومنین در محله دولت آباد، کانون موعود در محله کیهانشهر، کانون پیامبر اعظم (ص) در محله بعثت، کانون پیروان حضرت مهدی (عج) در کرناچی، کانون شهید سیدپوریا نصوری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله آقاجان، کانون منتظران مهدی (عج) در زیارتگاه صاحب الزمان (عج) در خیابان راه کربلا، کانون شهید ابراهیم هادی مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک کهریز و کانون سید الساجدین (ع) مسجد امام سجاد (ع) در محله چمن عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت هر کارگاه در این ۹ محله بین ۳۰ تا ۵۰ نفر است و محوریت آن با والدین است.

زارعی با بیان اینکه در هر محله یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود، بر استمرار برگزاری این کارگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با برگزاری یکی دو کارگاه، آموزش با کیفیت حاصل نمی‌شود و نیاز است که مسئولین حمایت کرده و برگزاری این کارگاه‌ها استمرار یابد.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر این ۹ محله، کارگاهی را هم برای ادارات استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر گرفته ایم و از هر اداره نمایندگانی در این کارگاه حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این کارگاه‌ها در روز ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) گفت: در این مراسم از مجریان برگزاری کارگاه‌ها در محلات تجلیل خواهد شد.

زارعی با تاکید بر لزوم آگاه سازی خانواده‌ها و بویژه جوانان و نوجوانان در خصوص آسیب‌های اعتیاد، گفت: درگام بعدی قرار است برگزاری این کارگاه‌ها را در قالب تفاهم نامه دیگری برای نوجوانان داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.