رئیس فدراسیون تیراندازی از شناسایی ۴۰۰ استعداد برتر تیراندازی در رده‌های مختلف در کشور خبر داد.

مرتضی قربانی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۲ هزار ورزشکار در رشته ورزشی تیراندازی در نقاط مختلف کشور بیمه و سازماندهی شده و در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آقایان و ۵۰ درصد نیز خانم‌ها هستند.

او اضافه کرد: تیراندازی یکی از رشته‌های ورزشی مدال‌آور در میادین ورزشی بین المللی است به طوری که در مجموع ۱۹۰ مدال رنگارنگ در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک در رشته ورزشی تیراندازی توزیع می‌شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه فقط در مسابقات المپیک ۴۵ مدال در رشته ورزشی تیراندازی توزیع می‌شود، اضافه کرد: با توجه به این موضوع می‌توان با درخشش و افتخار آفرینی جوانان در این رشته ورزشی پرچم کشورمان را در میادین مختلف جهانی به اهتزار درآورد.

قربانی بیان کرد: این فدراسیون هم اکنون در بین فدراسیون‌های ورزشی کشور در جایگاه پنجم قرار دارد، ولی با همت و تلاش ورزشکاران و مربیان و داوران امیدواریم رتبه رشته ورزشی تیراندازی را ارتقا داده و به جایگاه اول ورزش کشور برسانیم.

او همچنین با اشاره به شناسایی ۴۰۰ نفر استعداد برتر در مقاطع مختلف در کشور، ادامه داد: امروز جایگاه، ظرفیت و توانمندی مجموعه تیراندازی کشور ارتقا یافته و نسبت به گذشته بهتر شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: برنامه‌های فدراسیون به‌صورت مدون تدوین شده و باید حمایت‌های لازم برای اجرای این برنامه‌ها انجام شود تا تیراندازی کشورمان به جایگاه حقیقی خود برسد.

قربانی از ۱۰ برابر شدن فعالیت فدراسیون تیراندازی در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: پارسال برای بررسی وضعیت و مشکلات این رشته ورزشی به تمامی استان‌های کشور سفر کردیم و علاوه بر اعزام ملی پوشان به مسابقات خارج از کشور بیش از ۱۵ مسابقه در داخل کشور برگزار شد.

او اظهار کرد: تیراندازی از با سابقه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور است و همه باید تلاش کنند تا این رشته ورزشی به جایگاه اصلی خود برسد.

رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های زیادی دارد، ولی آن طور که باید و شاید نتوانسته از این ظرفیت و پتانسیل در رشته ورزشی تیراندازی استفاده کند.

قربانی اضافه کرد: انتظار داریم تمامی علاقمندان، صاحبنظران و افراد دلسوز به هیات تیراندازی استان کمک کنند تا شاهد رشد و توسعه این رشته ورزشی در اردبیل باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.