تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی امسال در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی کمیته اشتغال استان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، گفت: امسال این تسهیلات به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: سقف این تسهیلات برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی آن تا حدود چهار میلیارد تومان است. 

وی همچنین با بیان اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تا تیر ماه امسال تمدید شده است، گفت: تاکنون ۳۵ درصد این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است و دستگاه‌ها و بانک‌ها تا ۲ ماه فرصت دارند که ۶۵ درصد باقیمانده را پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به تعهد ایجاد اشتغال ۴۷ هزار و ۱۶۵ در سالجاری در استان اشاره کرد و از ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور خبر داد و افزود: تاکنون ۹ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان در این سامانه بارگذاری و سال گذشته ۷۱۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

فتحی، تحقق پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر را در ۱۳ ماه گذشته حدود ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: ۸۴۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی و بازپرداخت تسهیلات در این زمینه به روستاییان و عشایر پرداخت شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های عامل در استان، اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات اشتغال خودداری می‌کنند و برای این اقدام خود بهانه‌های مختلفی دارند که مورد قبول نیست.

کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به عقب‌ماندگی برخی بانک‌ها و دستگاه‌های استان در جذب تسهیلات اشتغال، گفت: روند اقدامات و پیشرفت استان در سال جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت و هر کسی که احساس می‌کند نمی‌تواند با این شتاب حرکت کند بهتر است از قطار پیشرفت پیاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.