رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر گفت: ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات امسال در قالب طرح‌های مشاغل خانگی به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده که نسبت به پارسال ١٠ برابر افزایش یافته است.

خلیل احمد سلامی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در سال گذشته سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در ایرانشهر ١٠٠ میلیون ریال به ازای هر نفر بود بطوریکه با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان زمینه اشتغال حدود ۶۰ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: امسال پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از ٢٠٠ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر افزایش یافته که پیش‌بینی می‌شود با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیش‌از ٢٠٠ نفر فراهم شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر تصریح کرد: پرداخت تسهیلات و توسعه اشتغال خانگی در محل زندگی، این امکان را فراهم می‌کند که علاوه بر تولید محصول شاهد رونق اقتصادی خانواده‌ها هم باشیم.

وی بیان کرد: توزیع اعتبارات مشاغل خانگی در ایرانشهر به مبلغ ٣٠ میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون و ٢۵ میلیارد ریال از طریق بانک رفاه به متقاضیان مشاغل خانگی انجام می‌شود.

سلامی افزود: دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و صنعت،معدن و تجارت اسامی متقاضیان خود را طی ۲ هفته در سامانه مشاغل خانگی وارد و لیست افراد را جهت تایید نهایی به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: جهت تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات و موافقت مجوزهای لازم در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ایرانشهر مصوب گردید پنجره واحد در شهرستان راه اندازی تا تمام ادارات به صورت کامل در یکجا حضور یابند و موافقت نامه‌ها صادر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار