مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: اعزام تیم‌های سیار به روستا‌ها و شهر‌های فاقد مرکز ثابت اهدای خون، از موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم.

مصطفی جمالی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مراکز اهدای خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها و چشم انداز ما در این استان، رشد و توسعه مراکز اهدای خون در شهرستان‌های تابعه است و یکی از موانع این کار، کمبود نیروی انسانی از جمله پزشکان  است که لزوم حمایت و همراهی حداکثری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان را به همراه دارد.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تبیین و تشریح اهداف آینده این سازمان، اظهار کرد: ساختن نسل جدید اهداکنندگان و تشویق جوانان به انجام این کار ارزشمند یکی از اهداف مهم است و از سوی دیگر، رشد و توسعه مراکز اهدای خون با مشارکت خیرین سلامت و حمایت مسئولین استانی نیز در دستور کار قرار دارد.

مصطفی جمالی افزود: اعزام تیم‌های سیار به روستا‌ها و شهر‌های فاقد مرکز ثابت اهدای خون، یکی از موضوعاتی است که در راستای عدالت محوری نظام سلامت پیگیری می‌کنیم و انتظار ما این است هر داوطلب اهدای خون بتواند برای انجام این کار، شرایط مطلوبی داشته باشد.

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران نیز با تشریح دستاورد‌های بازدید از استان اصفهان گفت: مشارکت خیرین برای نوسازی و احداث مراکز اهدای خون در برخی از شهرستان ها، نشان می‌دهد که ظرفیت خیرین سلامت در استان اصفهان بسیار مناسب است و با هم افزایی و برنامه ریزی دقیق، می‌توانیم از چالش‌های مختلف در مسیر رشد و توسعه مراکز اهدای خون عبور کنیم.
 
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم که در هدفگذاری‌های سازمان وجود دارد، انجام کار‌های تبلیغی و اقناعی برای افزایش مشارکت جوانان و بانوان است که برای تحقق این امر، نیاز به همراهی نخبگان فرهنگی برای تبیین ضرورت اهدای خون و اهمیت نجات جان بیماران در جامعه است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار