سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه گرد و خاک و وزش شدید باد برای استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

ولی بهره‌مند سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه یاد شده روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت در جو کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:شهرستان‌های گچساران، باشت، بویراحمد، دنا، مارگون، لنده، بهمئی، چرام و کهگیلویه از مهمترین مناطق فعالیت این سامانه است.

بهره‌مند عنوان کرد:خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، آسیب به سازه‌های موقت، شکستگی درختان فرسوده، آسیب به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در بازه زمانی فعالیت سامانه مذکور از پارک خودرو‌های خود در کنار ساختمان‌های نیمه کاره یا درختان فرسوده خودداری و نسبت به استحکام بخشی به سازه‌های موقت اقدام کنند.

وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

وی تاکید کرد: این هشدار براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی صادر شده و در صورت هر گونه تغییر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بهره‌مند عنوان کرد:شهر لنده با ۳۸.۹ درجه و یاسوج با ۱۱.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین سردترین و مناطق استان در شبانه روز گذشته تاکنون بوده است.

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.