مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی فعال شدن کانون های گردو خاک در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به وزش بادهای شدید در استان پیش بینی می شود روز سه‌شنبه هفته جاری کانون‌های داخلی گرد و خاک فعالیت خود را از سرگیرند که این پدیده، شهرهای شادگان، آبادان و اهواز را فرا خواهد گرفت. همچنین ممکن است این پدیده در بعد از ظهر به شمال خوزستان سرایت کند.


وی افزود: همچنین اواخر وقت سه‌شنبه اولین سامانه بارشی وارد استان می گردد که فعالیت آن تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت.


بهادری عنوان کرد: پیش بینی می شود بیشتر حجم بارش‌ها را در شمال استان باشد اما این سامانه، جنوب و مرکز خوزستان را نیز فرا خواهد گرفت و احتمالا میزان بارش در اهواز به کمتر از 10 میلی‌متر برسد.


مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: همچنین موج دوم بارش‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری در خوزستان آغاز و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت که جزئیات این سامانه را پس از بررسی‌ها در روزهای آینده گزارش خواهیم داد ولی احتمالا فعالیت این سامانه از سامانه بارشی نخست شدیدتر باشد. همچنین طی این مدت خلیج فارس مواج است.


وی ادامه داد: ارتفاع اینورژن امروز در اهواز 220 متر گزارش شده است و دید افقی امروز در اهواز به دلیل غبار صبحگاهی به 4 کیلومتر رسید.

بهادری افزود: در شبانه‌روز گذشته، هندیجان با 26 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 2 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند.


تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 8 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.


انتهای پیام/و


پیش بینی خاک و باران در آسمان خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.