در دومین نشست کارگروه بافت تاریخی در شهرداری کرمان، پروژه‌های مشترک شهرداری و میراث فرهنگی در بافت تاریخی شهر بررسی شد.

شهردار کرمان در این نشست، بر اجرای سریع و دقیق پروژه‌هایی که به توسعه بافت تاریخی و فرسوده شهر کرمان تحرک می‌بخشد، تاکید کرد.

سعید شعرباف، با بیان اینکه جلسات این کارگروه باید به‌صورت مداوم، منظم، کارشناسانه و علمی برگزار شود، گفت: این جلسات باید بر اجرای پروژه‌های مشترک برای توسعه بافت تاریخی و فرسوده و کاهش موازی‌کاری و هدررفت بیت‌المال، موثر واقع شود.

در این نشست، مقرر شد پروژه «بهسازی قلعه دختر» به‌عنوان پروژه مشترک شهرداری و میراث فرهنگی کرمان تعریف و به‌شکل تعاملی در جلسات کارشناسی بررسی شود و در نشست بعدی کارگروه یادشده، ارائه و در نهایت تفاهم‌نامه لازم، تهیه شود.

همچنین در این جلسه، پروژه محور «بازار عزیز و قبه سبز» به‌عنوان پروژه مشترک شهرداری و میراث فرهنگی تصویب و مقرر شد جزییات طرح در یک جلسه کارشناسی مشترک، بررسی شود.

در ادامۀ این نشست، با پیشنهاد دانشگاه درخصوص بررسی موضعی معبر قبه سبز موافقت و مقرر شد، راه‌اندازی یک خط پروژه در این خصوص بررسی و در صورت نیاز اقدامات لازم برای آن انجام شود.

همچنین در این نشست پروژه «بلوار قلعه‌محمود»، «محله قلعه» و «بازار قلعه‌محمود» مطرح و مقرر شد رفیوژ قسمت میانی بلوار قلعه‌محمود تکمیل شده و در جلسات کارشناسی، جزییات طراحی رواق‌هاو طاق‌ها به‌شکلی ساده‌تر، ارائه شود؛ ضمن اینکه در خصوص تک‌بنا‌های موجود در بازار قلعه‌محمود، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیری و اقدام کند.

در ادامۀ این نشست مقرر شد جزییات نمای بیرونی پروژه ساختمان اداری شهرداری منطقه پنج در خیابان امام (ره) در جلسه کارشناسی مشترک مطرح و بررسی شود.

همچنین در این نشست تصمیم گرفته شد سه پروژه اخیر به‌عنوان «پهنه قلعه‌محمود» اعلام شود.

در ادامۀ نشست این کارگروه، مقرر شد جزییات طرح «گلبازخان» با اداره‌کل میراث فرهنگی در جلسه کارشناسی بررسی و نتیجه در جلسه بعد این کارگروه ارائه شود. پروژه بازسازی و مرمت ملک مقابل «مقبره خواجه اتابک» نیز، مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست همچنین مقرر شد مسیر ورودی و وضعیت پارکینگ مورد نیاز باغ‌موزه هرندی نیز ازسوی شهرداری بررسی و در جلسه بعد ردیف بودجه آن جهت مشارکت با اداره‌کل میراث‌فرهنگی برای بازسازی این باغ، ارائه شود.

نشست یادشده با حضور سرپرست اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان کرمان، رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان، معاون مسکن‌و‌ساختمان و معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی، رئیس اداره طرح‌ها و بازآفرینی شهری راه‌وشهرسازی، برخی از اساتید دانشگاه و کارشناسان راه‌و‌شهرسازی و میراث فرهنگی در سالن مفاخر شهرداری کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار