استاندار یزد گفت: برای دستگاه‌هایی که به درستی قانون جوانی جمعیت را اجرا می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت:مجلس قانونی در راستای جوانی جمعیت و فرزند آوری مصوب کرده است که بند‌های متعددی دارد و اگر عملی شود تاثیر چشمگیری در جامعه دارد، موضوعی که باید تمام دستگاه‌های مرتبط به آن توجه لازم داشته باشند.

به گفته‌ی او، در این قانون عدم اجرای قوانین به عنوان ترک فعل دیده شده و مقرر شد سازمان بازرسی پیگیری و برای دستگاه‌هایی که به درستی عمل می‌کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته شود همچنین دستگاه‌هایی که به تکلیف خود عمل نکردند باید تذکر بگیرند و اگر مؤثر واقع نشد از طریق مراجع قضایی و نظارتی برخورد لازم صورت پذیرد.

استاندار یزد در بحث اشتغال گفت: حدود ۲۶ هزار نفر تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است که باید در این بسته اشتغال، جایگاه جوانی جمعیت و خانواده‌هایی که ورود پیدا میکنند در تشکیل خانواده و فرزند آوری به طور خاص دیده شود.

مهران فاطمی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بالاترین میزان تسهیلات در حوزه جوانی جمعیت را بانک‌ها پرداخت کردند گفت: در حوزه تسهیلات، بانک‌ها باید تسهیلات لازم را اعطا کنند و تکلیف قانونی آن‌ها است موضوعی که ضرورت دارد سازمان بازرسی ورود کند و هرکدام از بانک‌ها که به تکلیف قانونی خود عمل نکردند و یا به تأخیر انداختند مورد بازخواست قرار گیرند.

استاندار یزد افزود: امسال با کمک صنایع قرار است از امتیاز وام‌هایی که میتوان در استان کارسازی کرد استفاده شود و بتوان بسته‌ی تسهیلاتی در این راستا نیز تهیه شود.

مهران فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تبلیغات و تبیین نیز دانشگاه علوم پزشکی محوریت کار را برعهده دارد و امروز تاکید شد همچنان که در زمانی که بحث سیاست کاهش جمعیت به غلط در کشور اتفاق افتاد دانشگاه علوم پزشکی نقش محوری داشت اکنون نیز برای برون رفت از این مسئله دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان ورود پیدا کنند و در نظام سلامت استان همراهی لازم انجام دهند تا از این چالش با سر بلندی عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی مشوق خوب دارین یعنی شخص ۱۴ ساله بهشون سهام عدالت نمی دین به نوزاد می دین این عین عدالت است