رویداد ملی جایزه جوانی با محور رشد ازدواج و فرزندآوری در بخش‌های خانواده، رسانه، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار می‌شود.

نشست قرارگاه جوانی جمعیت استان یزد با هدف تشریح و تبیین برنامه‌های روز ملی جوانی جمعیت و هفته جمعیت برگزار شد. 

برگزاری نشست‌های انگیزشی، همایش‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، تقدیر از خانواده‌های دارای بیش از چهار فرزند، تقدیر از پزشکان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت و اعطای بسته‌های حمایتی برای خانواده‌هایی که امسال صاحب فرزند می‌شوند از جمله برنامه این هفته  است.

همچنین در این نشست، وظایف و مسئولیت‌های ادارات و دستگاه‌های مختلف نیز در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری تشریح شد.

رونمایی از پوستر رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت از دیگر بخش‌های این نشست بود. این رویداد با محور رشد ازدواج و فرزندآوری و در بخش‌های خانواده، رسانه، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار می شود.

مهلت شرکت در این رویداد تا دهم اردیبهشت اعلام شده و قرار است بیستم اردیبهشت از برگزیدگان استانی تجلیل شود. معرفی برگزیدگان ملی این رویداد نیز ۳۰ اردیبهشت در تهران و با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست، جمعیت را مساله‌ای بسیار مهم و فوق العاده برای کشور دانست که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 او افزود: توجه به رشد جمعیت و فرزندآوری، تکلیف بزرگی برای همه ماست و باید امسال این موضوع را به عنوان اولویت همه مسائل در استان با جدیت دنبال کنیم.

 تصریح کرد: اگر به رشد جمعیت توجهی نداشته باشیم در دهه‌های آینده حتی برای تامین نیروی انسانی بخش صنعت استان هم مشکل خواهیم داشت.

شهروندان می‌توانند برای دریافت فرم و ارسال مستندات به پورتال دفتر امور زنان و خانواده به آدرس banovan.ostanyazd.ir و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا hasaneh_mandegar مراجعه کنند.

مهلت شرکت در این رویداد تا دهم اردیبهشت اعلام شده است.

برگزیدگان استانی رویداد جایزه ملی جوانی در روز ۲۰ اردیبهشت معرفی و تقدیر می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.