استاندار همدان گفت: با وجود بارش‌های خوب امسال اما به دلیل خشکسالی چند سال اخیر نسبت به بلندمدت، هنوز ۳۰ درصد کمبود بارش وجود دارد ومردم باید همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان همدان گفت: آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب مورد تأکید است.

او با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم‌آب بَر در دستور کار است؛ اظهار کرد: باید با اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی و باغداری، استفاده از سفره‌های زیرزمینی آب را به حداقل رساند.

استاندار همدان تصریح کرد: شورای تأمین آب در شهرستان‌ها باید به ریاست فرمانداران تشکیل شود و برای دهیاران و متولیان جلسات آموزشی و توجیهی برگزار شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به لزوم تشکیل یگان ویژه حفاظت از آب توسط دستگاه‌های متولی و فراجا گفت: بعد از بحران آبی سال گذشته، با پیگیری‌های انجام شده، فرصت اصلاح شبکه‌های آب، راه‌اندازی خط پدافندی، تکمیل خطوط انتقال آب از سد تالوار و ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه به وجود آمد.

او با بیان اینکه سال گذشته با انسداد چاه‌های غیرمجاز ۲۲ میلیون مترمکعب در برداشت و مصرف آب صرفه‌جویی شد؛ گفت: با وجود بارش‌های خوب امسال، اما به دلیل خشکسالی چند سال اخیر نسبت به بلندمدت، هنوز ۳۰ درصد کمبود بارش وجود دارد و مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.