مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش ۲۰ در صدی بارندگی در این استان خبر داد.

محمد ضروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سال آبی یا همان سال زراعی، اول مهر آغاز و ۳۱ شهریور سال آینده به پایان می رسد که میزان بارش‌ها در این مدت ثبت و برای مقایسه با سال‌های گذشته محاسبه می‌شود.

او افزود: میانگین بلند مدت بارش‌های استان همدان از ابتدای مهر تا ۲۲ اسفند ۲۱۲ میلی‌متر است که در مدت مشابه امسال ۱۷۰ میلی متر و در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۳ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: با وجود بارش‌های خوب برف در زمستان امسال، آمار نشان می‌دهد میزان بارش‌ها به مدت مشابه پارسال هفت درصد و نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد کاهش بارندگی در استان همدان داشتیم.

ضروری بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار، ایستگاه سد اکباتان ۱۵۵ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ میلی‌متر بود که ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: حجم ذخیره آب سد اکباتان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب معادل هشت درصد گنجایش آن رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۵ درصد است، ادامه داد: سد سرابی تویسرکان نیز با حجم یک میلیون و ۸۲ هزار متر مکعب آب، هم اکنون ۲۰ درصد آن پر است.

ضروری افزود: حجم سد کلان ملایر نیز برابر ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است و هم اکنون ۷۲ درصد آن پر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.