فرماندار تویسرکان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در ۵۰ سال اخیر و برای جلوگیری از محدودیت‌های ساعتی، چاه‌های جدید به شبکه آبرسانی تویسرکان انجام شده است.

حسین افشاری گفت: با توجه به کم سابقه بودن کاهش بارندگی‌ها در سال جاری و در سه ماهه گذشته تدابیری در این زمینه اندیشیده شد و چاه‌های جدید را به شبکه آبرسانی شهرستان جهت جبران بارش کم باران وارد کردیم.

او با بیان اینکه در کنار ورود چاه‌های جدید همکاری کشاورزان و باغداران باعث شد خوشبختانه با قطعی آب مواجه نشویم افزود: اگر صرفه جویی در این زمینه رعایت نشود دچار جیره بندی آب خواهیم شد.

فرماندار تویسرکان گفت: از ابتدای مهرماه که آغاز سال آبی جاری بوده است تا این ماه در مجموع ۱۹/۹ میلیمتر بارش باران داشته‌ایم که در ۵۰ سال گذشته تاکنون به عنوان کمترین دوره بارش برای تویسرکان ثبت شده است.

افشاری افزود: متأسفانه با توجه به کاهش ۷۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته و همچنین برای تأمین آب شرب شهر‌های تویسرکان، سرکان و روستا‌های اطراف در اواخر سال گذشته از سد سرابی ۱۲۰ تا ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب برداشت شده است که حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه از چاه‌های آب شرب تویسرکان استفاده می‌کنیم.

او گفت: در سال جاری با توجه به شرایط جوی و کاهش بارش‌ها، با تدابیر اندیشیده شده، همکاری کشاورزان و باغداران در حال حاضر میزان برداشت آب از سد سرابی به زیر یک میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است که این مقدار به ۴۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر این موضوع که برداشت آب از سد سرابی در سال جاری یک سوم اسفندماه سال گذشته شده است تصریح کرد: مابقی آب مورد نیاز با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه مجموعه دستگاه‌های مسئول تأمین شده است.

افشاری از مردم درخواست داریم با توجه به کمبود آب و کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر به ویژه در سال جاری، حداکثر تلاش خود را برای صرفه جویی داشته باشند تا گرفتار جیره بندی آب نشویم.

فرماندار تویسرکان با بیان این نکته که جیره بندی مشکلاتی برای همه ما دارد افزود: در زمان جیره بندی آب برای شبکه آبرسانی فشار معکوس رخ می‌دهد و باعث می‌شود به شبکه آسیب برسد.

افشاری در پایان با بیان اینکه در زمان قطع و وصل آب به سیستم ضربات قابل توجهی وارد خواهد شد گفت: در زمان جیره بندی، مردم به طور عمده برای خود آب ذخیره می‌کنند و پس از اتصال، آب ذخیره شده را دور می‌ریزنند و در عمل ثابت شده است جیره بندی باعث کاهش مصرف آب نمی‌شود بلکه باعث افزایش مصرف آب برای مردم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار