فرماندار نهاوند گفت: هم اکنون ۵۰ کیلومتر ازنهرهای کشاورزی نهاوند نیازمند ساماندهی است.

ضرغام احمد‌وند افزود: با توجه اینکه اقتصاد و بخش مهمی از معیشت مردم نهاوند وابسته به کشاورزی است ساماندهی نهر شعبان که سرچشمه اصلی آب مورد نیاز بخش کشاورزی است می‌تواند باعث شکوفایی بیشتر اقتصاد منطقه شود.
او با بیان اینکه ساماندهی نهر شعبان یک ضرورت برای استمرار بخش کشاورزی است افزود: نهر اصلی شعبان دارای ۱۴ کیلومتر طول با ۴۶۰ دریچه آبگیری است که تاکنون ۱۱۵ کیلومتر در آن با احتساب انهار فرعی بتنی شده و حدود ۵۰ کیلومتر دیگر نیاز به بتنی شدن دارد.

فرماندار نهاوند نهر شعبان را مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع آب مورد نیاز باغات و بخش زراعت نهاوند عنوان کرد و گفت: از مجموع زمین‌های زراعی و باغ‌های شهرستان یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار زیر پوشش این نهر قرار دارند که ۹۵ درصد این اراضی را باغات تشکیل می‌دهد.

احمدوند با بیان اینکه پارسال برای رفع مشکل نهر شعبان و ساماندهی انهار اقدامات خوبی صورت گرفته افزود: آنچه که امروز باید از سوی مسئولین استان مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد تأمین اعتبار ادامه عملیات ساماندهی نهر شعبان و همچنین انهار فرعی تا تکمیل کامل آن است.

 او با بیان اینکه در دو سال گذشته وضعیت رودخانه به‌خاطر کاهش بارندگی و آبگرفتگی با مشکلاتی مواجه بوده است گفت: در سال جاری انتظار می‌رود موارد و مشکلات به شدت گذشته نباشد؛ اما باید تمهیدات لازم برای مواجهه با مشکلات گذشته را داشت.

فرماندار نهاوند افزود: با توجه به ضرورت‌های اعلام شده در بحث تأمین آب مورد نیاز کشاورزان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی از بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم اقداماتی در شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود انجام شده است.

برچسب ها: کشاورزی ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.