استاندار آذربایجان شرقی از ساخت ۱۰ درصد بزرگراه‌های کشور در استان خبر داد.

آقای عابدین خرم یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در توسعه اقتصادی استان  آذربایجان شرقی را توجه به وضعیت راه‌ها و توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و گفت: بر این اساس سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در یک سال گذشته به انجام رسیده و بسیاری از طرح‌های راکد نیز دوباره فعال شده است.

وی بی توجهی به طرح‌های راهسازی را یکی از چالش‌های مهم و اصلی اقتصادی آذربایجان شرقی در حوزه توسعه حمل و نقل تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: این حوزه جزو اولویت‌های اولیه مصوبات سفر استانی هیئت دولت به استان در خرداد ماه پارسال قرار گرفت.

آقای خرم با بیان اینکه بخش حمل و نقل در هر سه بخش جاده ای، ریلی و هوایی در رتبه اول میزان اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری قرار دارد افزود: با تخصیص و جذب بخش عمده‌ای از اعتبارات مزبور شاهد تحولات بسیار مهم و چشمگیر در این بخش و به خصوص حمل و نقل جاده‌ای هستیم به طوری که هم اکنون تمام طرح‌های تعطیل شده که سابقه تعدادی از آن‌ها به بیش از ۱۵ سال می‌رسید فعال شده است.

 وی گفت:در حدود یکسال گذشته ۵۰ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان شرقی بزرگراه تبریزـ بازرگان، مراغه ـ هشترود، تبریز ـ اهر و بستان آباد ـ سراب را از جمله مهمترین طرح‌های حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ذکر کرد که بخشی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در حال ساخت و پیمان سپاری هستند.

وی ساخت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۳۵ کیلومتر آسفالت ریزی راه‌های روستایی را از دیگر اقدامات مهم و قابل توجه دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی بیان کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم توسعه راه‌های مواصلاتی و ترمیم و ساماندهی راه‌های جاده‌ای اصلی، فرعی و روستایی را در اسرع وقت به اتمام رسانده و طعم شیرین بهره مندی از برکات سفر‌های استانی را به مردم ولایت مدار و با بصیرت استان بچشانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار