پس از بازداشت عمران خان بدست پلیس پاکستان بسیاری از طرفداران او به مراکز دولتی و نظامی یورش بردند.

پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف توسط دولت فدرال، اعتراضات در سراسر پاکستان آغاز شد. هزاران معترض در چندین شهر با پلیس درگیر شدند و راه‌های اصلی را مسدود کردند.

براساس گزارش روزنامه تایمز هند، در کراچی، پلیس به سوی معترضان گلوله‌های گاز اشک آور شلیک کرد. معترضان همچنین وارد مقر ارتش در راولپندی شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است چندین نفر در درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی در فیصل آباد و کویته کشته شده باشند.

براساس گزارش سی ان ان، پس از درگیری‌های مرگبار و بی‌سابقه‌ای که طی ساعات گذشته رخ داد، صحنه برای احتمال یک رویارویی پرآشوب بین ارتش  پاکستان و حامیان خان آماده شده است. در بیانیه ای از پیش ضبط شده که توسط حزب سیاسی تحریک انصاف در پس از بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان منتشر شد او تاکید کرد به اتهامات نادرست بازداشت شده است و به هوادارانش گفت: زمان برای همه فرا رسیده است. از شما که بیایید و برای حقوق خود مبارزه کنید.

صدها تن از هواداران عمران خان نیز به فراخوان او برای حضور در خیابان ها پاسخ دادند و اعتراضات خشونت آمیزی در چندین شهر آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظام پاکستان بدون اجازه آمریکای دزد و تروریست آب نمی خوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ارتش پاکستان باید منحل بشه و پادگانا تحویل مردم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید تمام پادگان‌ها رو آتیش بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
از پاکستانیای بی عرضه بعیده کاری از پیش ببرن
آخرین اخبار