توسعه همکاری‌های دانشگاه رازی و سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف توسعه مهارت‌آموزی دانشجویان

رئیس دانشگاه رازی، در نشستی مشترک با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، بر توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی این دانشگاه با هدف توسعه اشتغال و افزایش بهره‌وری دانشجویان تأکید کرد.

در این جلسه، عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در سخنانی، دانشگاه رازی را باعث افتخار استان دانست و ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست، گامی مؤثر در راستای ایجاد اشتغال در جامعه استان باشد.

وی بر تعمیق ارتباط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با دانشگاه رازی تأکید کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان از مربیان، امکانات و ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که این پتانسیل‌ها در صورت افزایش همکاری‌ها و تعمیق تعاملات با دانشگاه رازی، در توسعه استان، افزایش اشتغال و مهارت‌آموزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نوری تقویت کار عملی دانشجویان در همه رشته‌ها را مهم و سبب بهره‌وری نیروی انسانی دانست و با اشاره به برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در این راستا، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود، برنامه‌های خود را با دانشگاه رازی پیش خواهیم برد.

در ادامه محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در سخنانی، ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست منجر به افزایش بهره‌وری دانشجویان و اشتغال در استان شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب استان کرمانشاه در حوزه اشتغال و همچنین برخی آسیب‌های اجتماعی افزود: رونق اشتغال، مهارت‌آموزی و کار مؤثر سبب خروج از بن‌بست‌های موجود در استان می‌شود.

احمدی بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت علمی در مسئولیت‌های مختلف استان را سبب پیشبرد علمی و تخصصی امور و افزایش ضریب امنیت اقتصادی پروژه‌ها دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود برای تعمیق ارتباطات دوجانبه و حصول نتیجه مطلوب، مرکز سازمان فنی و حرفه‌ای مستقر در دانشگاه رازی ایجاد شود.

وی یادآور شد: تمام ظرفیت‌های دانشگاه رازی برای همکاری موثر با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خدمت خواهد بود و امید است که توسعه همکاری‌ها منجر به افزایش مهارت‌آموزی و به دنبال آن اشتغالزایی برای استان شود.

رئیس دانشگاه رازی همچنین با اشاره به اجرای طرح بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت، افزود: خوشبختانه این طرح مسیر خیلی خوبی را طی می‌کند.

در ادامه مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت‌های دانشگاه رازی و اجرای طرح بورسیه شغلی در صنعت، تعداد واحد‌های صنعتی مراجعه کننده به سازمان استاندارد افزایش یافته است.

وی اجرای طرح بورسیه شغلی در صنعت را اقدامی بسیار موثر برای افزایش اشتغالزایی و مهارت‌آموزی دانشجویان دانست و گفت: این طرح با استقبال واحد‌های صنعتی همراه بوده است.

حسین‌پور همچنین بر همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با دانشگاه رازی برای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور با استفاده از ظرفیت دانشگاه تأکید کرد.

منبع: روابط عمومی وزارت علوم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار