دپارتمان‌های آموزش تخصصی گیاهان دارویی و ماهیان سرد آبی برای نخستین بار در کشور با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در محل دانشگاه فعال و راه‌اندازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دپارتمان‌های آموزش تخصصی گیاهان دارویی و ماهیان سرد آبی برای نخستین بار در کشور با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در محل دانشگاه فعال و راه‌اندازی شدند.

فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این دپارتمان‌ها با بهره‌گیری از فضا، تجهیزات و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های گیاهان دارویی و ماهیان سرد آبی بر اساس استاندارد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور مهارت‌آموزی و ارتقاء مهارت متقاضیان فعال شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در دپارتمان گیاهان دارویی، آموزش کشت، فراوری آن شامل اسانس‌گیری، عرق‌گیری، خشک کردن و تولید انواع دمنوش‌ها، کار با انواع دستگاه‌های مورد نیاز فراوری گیاهان دارویی به دانشجویان و سایر متقاضیان ارائه می‌شود.

کبیری اضافه کرد: با فعال شدن این دپارتمان استاندارد‌های آموزشی مصوب از جمله اسانس‌گیری و عرق‌گیری گیاهان دارویی، کشت بومی آن و نحوه تکثیر و تولید نشاء کرفس کوهی آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: در دپارتمان آموزش تخصصی ماهیان سردآبی نیز استاندارد‌های پرورش بچه ماهی، شناخت بیماری‌های ماهیان سردآبی، مبارزه با بیماری ماهیان، راه‌اندازی استخرپرورش ماهی، پرورش ماهیان سردآبی در آب چاه، پرورش ماهی در قفس، نحوه بهداشت و کنترل بیماری در استخر پرورش ماهی و سایر استاندارد‌های مرتبط آموزش داده می‌شود.

کبیری گفت: به مهارت‌آموزان این دپارتمان‌ها که در آزمون‌های پایان دوره حدنصاب قبولی را کسب کردند گواهینامه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعطاء می‌شود.

او افزود: این دپارتمان‌ها در راستای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت در حوزه گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی فعالیت شود تا از موازی کاری در حوزه آموزش جلوگیری شود و از توان علمی استادان دانشگاه و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش براساس استاندارد‌های بین‌المللی استفاده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار