نخستین مرکز تخصصی فنی و حرفه‌ای آموزش نمد کشور در شهرکرد فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه تولید نمد در استان، گفت: نخستین مرکز تخصصی فنی و حرفه‌ای آموزش نمد کشور در شهرکرد فعال شد.

او افزود: برای راه‌اندازی این مرکز بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد و در این مرکز آموزش ۱۵ نفر در هر دوره فراهم است.


بیشتر بخوانید


کبیری با اشاره به اینکه هنر نمدمالی قدمت بسیار زیاد دارد و مردم شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از دیرباز در این هنر صنعت فعالیت دارند اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۰ نوع محصول نمدی نوین در استان تولید می‌شود.

او ادامه داد: در این مرکز تخصصی آموزش‌های مختلف از جمله شستشوی پشم، رنگرزی طبیعی، حلاجی پشم، نقش زنی، نمدمالی، اتاق مشاوره و بازاریابی و ساخت محصولات نمدی به هنرجویان ارائه می‌شود.

کبیری هدف از راه اندازی این مرکز تخصصی را زنده‌سازی هنر بومی استان و تلفیق این هنر با استفاده از ابزار نوین و تهیه محصولات نوین در راستای ایجاد اشتغالزایی و توسعه هنر نمدمالی عنوان کرد.

او گفت: این مرکز با همکاری بخش خصوصی در ۱۳۰ متر فضای آموزشی فعال شده و چهار کارگاه آموزشی برای این مرکز پیش بینی شده است.

کبیری افزود: رشته نمدمالی در استان در آموزشگا‌های آزاد و زندان در حال آموزش است و هم اکنون بیش از ۵۰۰ هنرمند در این حوزه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار