امسال تاکنون ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات مرتبط با تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین این اداره‌کل، بنیاد برکت کشور و بانک قرض‌الحسنه تأمین به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او افزود: با جذب ۱۰۰ درصدی منابع مرتبط با این تفاهم‌نامه و پرداخت تسهیلات مرتبط، زمینه اشتغال مستقیم ۵۵۵ نفر در استان فراهم شد.


بیشتر بخوانید


رئیسی گفت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی آموزش دیده و مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند گفت: از این تعداد چهار هزار نفر فعالیت دائم دارند و بیش از ۷۰ درصد فعالان حوزه صنایع دستی استان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته او؛ ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی، عشایری در استان فعال است و هنرمندان صنایع دستی استان بیشتر در رشته‌های نمد، لباس محلی، خاتم، قفل سازی، گلیم و بافت‌های داری، سفال و سرامیک و میناکاری و قلمزنی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار