سال گذشته

بیش از ۳۸ هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۳۸ هزار و ۲۴۶ نفر پارسال در دوره‌های آموزشی کارگاه‌های خصوصی و دولتی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کردند.

وهب مختاران در شورای مهارت استان همدان گفت: آموزش گروه‌های جهادی به منظور توسعه خوشه فرش از اولویت امسال بخش فنی و حرفه‌ای استان است.

او گفت:گروه هدف فنی و حرفه‌ای شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت گاه‌های غیر رسمی، مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، کودکان کار و خیابانی، معتادان و مشمولان بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:۳۶ کودک کار و خیابانی و یک هزار و ۹۳۵ زندانی سال گذشته در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان همدان شرکت کردند و  ۱۵ هزار و ۵۱۹ نفر نیز در دوره‌های آموزش تخصصی مراکز بخش خصوصی شرکت کردند.

مختاران گفت: بیش از ۴۰۰ کارآفرین در مراکز فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی استان فعال هستند و در حوزه پژوهش هم فنی و حرفه‌ای اقدام به امکان سنجی طرح‌های پژوهشی کرده است.

او گفت:چاپ ۴۵ عنوان کتاب، بررسی عملکرد کیفیت آموزش در راستای طرح تکاپو، ایجاد اشتعال برای بیش از ۴۰۰ نفر و نیاز سنجی و هماهنگی با دهیاران به منظور ارائه آموزش با کیفیت در راستای تحقق شعار سال را از دیگر کار‌ها و اولویت‌های این سازمان به شمار می آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:کارگاه بازیافت قطعات الکترونیک در مراکز فنی و حرفه‌ای استان همدان از راه اندازی  شده  که تیمی از اساتید دانشگاه بوعلی و دانشجویان در حال انجام کار دانش محور در این مراکز هستند.

مختاران گفت:۱۲ نخبه همدانی به اردوی جهانی ۲۰۲۲ شانگ‌های در کشور چین راه یافتند که نخبگان همدانی در رشته مکاترونیک، کنترل صنعتی، مکاترونیک، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی مهندسی مکانیک و تاسیسات الکتریکی در مسابقات شرکت کردند.

اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ آموزشگاه دولتی، ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ۳۱ مرکز بین کارگاهی فعال است و ۴۲ مرکز جدید خصوصی نیز در حال گرفتن مجوز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.