آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که قیمت مدل‌های کوچک‌تر خودروهای الکتریکی در رقابت با خودروهای موتور احتراقی در آمریکای شمالی و اروپا تا اواسط دهه ۲۰۲۰ کاهش می یابد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت که آژانس، پیش‌بینی‌های فروش خودرو‌های الکتریکی خود را تا حدی به دلیل قانون کاهش تورم ایالات متحده که از صنعت سبز حمایت می‌کند و به مصرف‌کنندگان برای خرید خودرو‌های الکتریکی یارانه می‌دهد، افزایش داد.

بر اساس چشم‌انداز سالانه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد خودرو‌های برقی، چین ویژگی‌های متمایزی داشته و نیمی از خودرو‌های برقی موجود در جاده‌های سراسر جهان را دارد و با توجه به چشم‌انداز سالانه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد خودرو‌های برقی، ۶۰ درصد از فروش خودرو‌های برقی در سال گذشته در این کشور انجام شده است. در این کشور همچنین شاهد کاهش قیمت برخی از مدل‌های کوچک‌تر برقی الکتریکی بودیم. انتظار می‌رود فروش خودرو‌های برقی در سراسر جهان در سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به ۱۴ میلیون برسد که ۱۸ درصد از بازار خودرو‌های سواری را شامل می‌شود، در حالی که در سال ۲۰۲۰ تنها چهار درصد بود.

خودرو‌های شاسی بلند و خودرو‌های بزرگ تقریباً دو سوم خودرو‌های برقی را در چین و اروپا و نسبت بیشتر در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش رویترز، تعداد خودرو‌های برقی دو یا سه چرخ در اقتصاد‌های نوظهور و در حال توسعه از خودرو‌ها بیشتر است.

برچسب ها: 3 خودرو ، فروش خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار