رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کرد و توجه ایران اسلامی به توسعه فناوری را ستود.

نورالدین جان اسماعیل اف روز یکشنبه و با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی که با همراهی یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی صورت گرفت افزود: با وجود سفر کوتاه به کشور شما با دستاوردهای مختلف از جمله صنایع و گردشگری آشنا شدم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مراکز نوآوری حتماً به توسعه اقتصادی و اجتماعی ۲ کشور ایران و ازبکستان یاری خواهد رساند.
رئیس مجلس ازبکستان اظهار کرد: ریس جمهور کشور ما نیز توجه ویژه ای به نوآوری دارد و یکی از اولویت‌های دولت ازبکستان توسعه فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مرکز تبادل فناوری و نوآوری می‌تواند به انتقال تکنولوژی به کشور ازبکستان یاری رساند.

مسعود میرزایی افزود: اولویت اقتصاد دانش‌بنیان در سرلوحه فعالیت این پارک قرار دارد و بر همین اساس و با توجه به مزیت های استان خراسان رضوی و توجه به نیازهای منطقه، فعال کردن هفت پردیس فناوری از سال گذشته آغاز شده است.
وی ادامه داد: این پارک فعالیت های ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی، معدنی، دارویی و انرژی دارد و بر همین اساس این آمادگی در تمام صنایع فناور استان وجود دارد تا به کمک توسعه فناوری کشور ازبکستان بیاییم.
میرزایی گفت:این ادعا را داریم که محصولات فناوری با قیمت تمام شده کمتر در دسترس همسایگان و از جمله کشور ازبکستان در راستای دیپلماسی فناوری قرار گیرد.
بازدید از شرکت احیا درمان پیشرفته و آهار از جمله برنامه های حضور این هیات پارلمانی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.

اسماعیل اف روز یکشنبه در صدر یک هیات پارلمانی وارد مشهد شد. در این سفر چهار نفر از نمایندگان مجلس قانونگذاری و سنای این کشور وی را همراهی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.