رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از برگزاری رویداد ایده‌پارک همدان 2018 در نیمه دوم آبان ماه امسال خبر داد.

برگزاری رویداد ایده ‌پارک همدان 2018 در نيمه دوم آبان‌ماهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان  با اشاره به اینکه این رویداد با محوریت گردشگری وصنایع دستی برگزار می شود افزود:  با پیشنهاد پارک علم و فناوری به ستاد رویداد همدان 2018 برای ارائه طرح ایده‌ها و نوآوری صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی فراخوانی داده شده که قرار است پس از یک فراخوان این ایده پارک با محوریت گردشگری 2018 در نیمه دوم آبان‌ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه  در این ایده‌پردازی آنچه قابل توجه است نگاه جدید به صنعت گردشگری و تغییر فنی کار در این زمینه است، ادامه داد: برای برگزاری این ایده‌پردازی سایتی طراحی شده و با فراخوان به تمام پارک‌های علم و فناوری کشور این مطلب ابلاغ شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه قرار است در کنار این همایش با برگزاری یک نمایشگاه واحدهای فناور بتوانند با سرمایه‌گذاران ارتباط کاری بگیرند، ادامه داد: فرصت رویداد 2018 برای همدان زمانی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که وارد فاز علمی شود و بین تولیدکنندگان و طرف خارجی قراردادهایی منعقد شود.

وی ادامه داد:  یکی از راهکارهای جذب توریست، جذب سرمایه‌گذاران است که می تواند منجر به پربارتر کردن این گونه همایش‌ها شود.

کزازی در خصوص برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری نیز گفت: امروز با وجود وضعیت دشوار اقتصادی و وجود تحریم‌ها علیه کشور، فرصت هزینه در حوزه پژوهشی برای دانشگاه‌ها وجود ندارد چراکه با وجود وضعیت اقتصادی جامعه باید بتوانیم علم را تبدیل به ثروت و شغل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسؤولان پارک به دنبال ایجاد ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، معادن و صنعت باشند، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن این پتانسیل باید در هر شهرستان یک مرکز رشد ایجاد شود که البته در کنار مراکز رشد کانون‌های شکوفایی و نوآوری و خلاقیت نیز باید دایر شوند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه قرار است امسال به صورت رسمی صندوق پژوهش و فناوری در پارک علم و فناوری دایر شود، گفت: آنچه برای تشکیل این صندوق مهم است فعالیت بیشتر بخش خصوصی است تا بتواند به واحدهای فناور تسهیلاتی با سود کم ارائه دهد.

کزازی با بیان اینکه باید به سمت و سوی فناوری بومی حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: برای بومی کردن فناوری‌های انتقال یافته همکاری همه دستگاه‌ها در جذب سرمایه‌گذار ضروری است و پارک علم و فناوری استان نیز این آمادگی را برای همکاری دارد.

انتهای پیام/ج

رویداد ایده ‌پارک همدان 2018 در نيمه دوم آبان‌ماه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.