مدیر حقوقی و امور قراردادهای شهرک های صنعتی کشور گفت: اراضی راکد و معطل واگذار شده در شهرک‌های صنعتی که در مدت زمان تعیین شده اقدامی برای ساخت واحدهای تولیدی در آنها صورت نگرفته است، خلع ید و پس گرفته می‌شود.

فرهاد اصل ایرانی فام روز یکشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان، گفت: این اقدام به منظور برخورد با هرگونه دلال بازی در اراضی شهرک های صنعتی انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین قراردادهایی که مهلت ساخت آنها به پایان رسیده در جلسات داوری و حل اختلاف مطرح و با توجه به شرایط خاص هر پرونده تصمیم گیری می شود.

اصل ایرانی فام گفت: تلاش داریم تا در رسیدگی به قراردادهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی سرعت ببخشیم و اراضی معطل باقی مانده را به سرمایه گذاران جدید واگذار کنیم.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شهرک های صنعتی کشور ضمن تقدیر از پیگیری ها و اقدامات دستگاه قضایی استان در این زمینه، افزود: تعامل و حمایت دستگاه قضایی استان در بخش رفع تصرف و خلع ید از اراضی شهرک های صنعتی استان می تواند برای سایر استانها یک الگوی خوب باشد.

وی در ادامه از پیگیری ها و اقدامات موثر رییس کل دادگستری استان در حوزه شهرک های صنعتی و دستور ویژه برای تشکیل کمیته سه جانبه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان تقدیر کرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان نیز در این دیدار، حمایت از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری را از سیاست های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: استان زنجان در تبعیت از این سیاست ها تمام تلاش خود را به کار خواهد بست .

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: با اقدامات و پیگیری های دستگاه قضایی استان در سالهای گذشته زمین هایی با مساحت بسیار بالا از سرمایه گذارانی که صلاحیت سرمایه گذاری نداشتند بازپس گرفته و به شهرک های صنعتی استان بازگردانده شد.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه نگهداری از اموال و زمین های شهرک های صنعتی که از اموال عمومی و انفال محسوب می شود نیازمند هوشیاری و مدیریت است، ادامه داد: نگاه دستگاه قضائی به واحدهای صنعتی، نگاه حمایتی است و تلاش می کنیم در جهت رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای صنعتی اقدامات موثری انجام دهیم.

استان زنجان حدود ۲۰ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی و یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.