عبدی گفت: معلمان در حوادث پارسال کشور بسیار هوشمندانه عمل کردند و با بصیرت تصمیم گرفتند.

 

عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم محوری گرامیداشت هفته معلم که با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد گفت: پارسال سال بسیار پیچیده‌ای برای آموزش و پرورش بود، ماجراهایی برای مدارس ایجاد شد و تلاش کردند کارهایی را کف خیابان انجام دهند و جامعه دانش‌آموزی و معلمان را به آن ربط دهند.

او افزود: مسائلی که کشور را درگیر کرده بود، سال خاصی را برای آموزش و پرورش رقم زد اما جامعه معلمان بسیار هوشمندانه عمل کرد، فضا را دقیق شناخت و با بصیرت تصمیم گرفت لذا از سال پرچالش، پیروزمندانه بیرون آمدیم.

عبدی بیان کرد: شاید این اتفاقات در هر کشوری رخ می‌داد حاشیه‌های خاصی داشت اما معلم ایرانی نشان داد که بصیر و فکور است و می‌تواند مسائل را به درستی تشخیص دهد و از میدان عبور کند که جای تبریک دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: این توانمندی‌ها و عمق نگاه‌ است که رهبر معظم انقلاب معلمان را افسران سپاه پیشرفت نامیدند و این نام همه ذهنیت‌ها را به هم ریخت.

او تصریح کرد: سه سال با گروهی پنج نفره در مورد تحقق سند تحول بنیادین کار شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که رشد، تعلیم و تربیت فقط به دست معلم انجام می‌شود لذا هرچه از ابعاد مختلف سند، ساعت و برنامه درسی صحبت کنیم در نهایت معلم است که این امور را جانمایی کرده و به نقطه تعالی می‌رساند.

عبدی با اشاره به مفاهیم پنهان در کلمه افسر گفت: خصوصیات زیادی برای این کلمه می‌توان ذکر کرد که همه آن ها مشمول معلمان هم می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: معلم باید به عنوان افسر، کلاس را به دید سپاه بنگرد تا قله مورد نظر را بتواند فتح کند لذا انسجام بین دانش‌آموزان، تقویت توانایی‌های فردی و داشتن هدف از مهمترین خصوصیات معلم است که به عنوان افسر سپاه کلاس فعالیت می‌کند.

او عنوان کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی معلم را افسر سپاه پیشرفت نامیدند و از کلمه توسعه استفاده نکردند زیرا توسعه عرضی است اما پیشرفت طولی و عرضی است لذا معلم باید دنیا و آخرت دانش‌آموز را در دست داشته باشد.

عبدی ادامه داد: معلمان مجاهد هستند و اگر به این دید به آنان نگاه شود، دانش‌آموزان رشد خواهند کرد و افق‌های آینده کشور روشن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: معلمان در مدیریت کشور هم نقش به سزایی دارند زیرا یک سوم مدیران کشور معلم هستند لذا معلمان در تربیت نیروی انسانی جایگاه‌های مدیریتی باید اندازه وجودی خود را وسع دهند و بزرگ عمل کنند.

در این مراسم چهار معلم نمونه استانی، ۳۹ معلم نمونه شهرستانی و ۸۳ مدیر و معاون نمونه شهرستانی تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار