رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل ۳ تیم بازرسی برای عملیاتی شدن استفاده از سامانه جامع انبار‌ها و اعلام جرم علیه ۲۹ شرکت متخلف خبر داد.

 مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به رسیدگی به مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در مسیر اتصال کامل سامانه‌ها و اطلاعات انبار‌های مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس به سامانه جامع انبار‌ها گفت: اکنون اطلاعات ۱۴۸ انبار موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده و فرآیند نظارت بر آن‌ها آغاز شده است.

قهرمانی گفت: با تشکیل ۳ تیم بازرسی متشکل از قضات دادسرا و نمایندگان دستگاه‌های متولی ضمن بازدید از ۷۲ انبار، تاکنون ثبت نام تمامی واحد‌ها در سامانه صورت پذیرفته و تعداد ۱۲ شرکت نیز تمامی کالاهایشان را در سامانه ثبت کرده اند و ۸ واحد دیگر هم غیرفعال هستند.

او در خصوص انبار‌هایی که تاکنون اقدامات لازم جهت ثبت اطلاعات ورود و خروج کالاهایشان در سامانه جامع انبار‌ها انجام نداده اند، گفت: مدارک و مستندات اقلام موجود در محل انبار از انبارداران گرفته شده است تا از حیث نوع و حساسیت کالا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پس از تنظیم گزارش بازرسی، عناوین و مستندات تخلفات جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، تاکنون ۵۲ شرکت مشخصات کالا‌ها و اطلاعات مربوط به ورود و خروج آن‌ها را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده اند که بر این اساس با توجه به جرایم ارتکابی برای ۲۹ شرکت متخلف ضمن اعلام جرم، پرونده قضایی تشکیل شده است و در خصوص مابقی شرکت‌ها نیز اقدامات قانونی در حال انجام است.

قهرمانی گفت: میزان کالا‌های موجود در انبار‌های متخلف حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معادل یک چهارم آن به عنوان جزای نقدی تخلف انباردار به علت عدم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه اعمال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار