مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از واگذاری یک دستگاه پهباد کشاورزی به سه فرزند خانواده مددجو در شهرستان فلارد خبر داد.

جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: این پهباد جهت سم‌پاشی و آفت کشی مزارع کشاورزی (به ویژه مزارع بزرگ) در قالب طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان تهیه و در اختیار سه فرزند مددجو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال جهت خریداری این پهباد افزود: ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خرید پهباد به این مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه این پهباد یک هگزا کوپتر عمود پرواز و سنسور‌های حفظ ارتفاع دارد و بُرد آن سه کیلومتر و تا ارتفاع ۱۰۰ متر پرواز می‌کند گفت: افزایش بهره‌وری در کشاورزی، آسیب کمتر به مزارع و کاهش مصرف آب از جمله مزایای استفاده از این پهباد است.


بیشتر بخوانید


محمدی خاطرنشان کرد: مخزن پهباد کشاورزی بهره برداری شده دارای ۱۲ لیتر ظرفیت و یک هکتار زمین کشاورزی را در زمان ۱۰ تا ۱۲ دقیقه سمپاشی می‌کند.

وی با اشاره به به بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال افزود: پرداخت تسهیلات (براساس طرح اشتغال)، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

لازم به ذکر است، مهمترین موارد استفاده از پهباد‌ها در کشاورزی، تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت برنامه‌ریزی برای آبیاری، تغذیه محصولات و همچنین جهت نقشه‌برداری و رصد فرسایش خاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.