نشست تخصصی مسئولین حراست آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی

نشست تخصصی مسئولین حراست آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی صبح امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری در این نشست یکی از حیاتی‌ترین نیاز‌های دستگاه‌ها را وجود دستگاه نظارتی عنوان کرد و گفت: نظارت بر روند درست کارها، اعتماد، شناسایی نیرو‌های کارآمد، انقلابی و با استعداد در ادامه ماموریت‌های تیم‌های نظارتی انجام پذیرد.

 تراب محمدی سخت‌ترین نوع مدیریت را مربوط به مراکز آموزشی دانست و سلامتی این ارگان‌ها را امنیت و سلامت جامعه دانست.

او  مدیریت برخی بحران‌ها در مدارس را توسط مدیران و مسئولان دغدغه‌مند و شایسته ممکن دانست و توجه بر انتخاب مدیران مدارس را تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در این نشست با اشاره به اهمیت سلامت و امنیت در جامعه گفت: جهت حفظ این دو‌مقوله مهم باید تعاملی پویا با محیط داشت و در این راستا تعامل سازنده با مدیران نواحی و مناطق جهت انجام بهتر امور کار گشا خواهد بود.

او با اشاره به نگاه پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: " قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ ... " گفت: مانیز باید در هر پست و مقامی باشیم خود را همسو با معلمان و همکاران بدانیم و هیچ‌حق یا حقوق اضافه‌ای چه از نظر منزلت برای خود فراتر از فرهنگیان عزیز قائل نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: باید از هر گونه سوظن یا بدبینی نسبت به مجوعه و پرسنل خدوم اجتناب شود، ولی در عین حال باید با رصد دقیق و تحلیل وضعیت نسبت به حراست از ساحت مقدس تعلیم و تربیت استان اقدام نماییم.

پورردادی‌گفت: کدام بنده است که دچار لغزش نشده باشد و ما خود نیز اگر لحظه‌ای نظر پروردگار باشد از این امر مبری نخواهیم بود و باید با نگاه کریمانه نسبت به مسائل موجود ورود کنیم.
او ا اشاره به سبک زندگی پیامبران علی الخصوص حضرت یوسف و شیوه برخورد او با برادرانش در اوج قدرت گفت: هرگز نباید خصومت‌های شخصی را در امور اداری دخالت داد.
او  همچنین با اشاره به ایام امتحانات تاکید کرد: رصد دقیق این رویداد بزرگ آموزشی جهت جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان مدنظر باشد.

شعبانی جانشین حراست کل استان نیز در ادامه گفت:حراست دیدبان و حافظ دستاوردهاى نظام مى باشد

او ادامه داد: حفاظت پرسنل، حفاظت اسناد، حفاظت فنی و حفاظت فیزیکی از وظایف ذاتی حراست‌های نواحی و مناطق است که در کنار رصد از کمبود‌ها و‌نقص‌ها و آسیب‌های موجود در مجموعه گزارش تهیه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار