خانی ضمن انتقاد به عملکرد وزارت آموزش و پرورش، گفت: رتبه بندی در مجلس به بهترین شکل تصویب، اما وزارتخانه در تنظیم آئین نامه نتوانست خوب عمل کند.

علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس ضمن اشاره به مطالبات جامعه فرهنگیان بیان کرد: مجموعه بزرگ و قوی و اثرگذار معلمان در کشور باید پویا و با انرژی باشد لذا از ابتدای مجلس یازدهم، نمایندگان مسیر ارتقای شغلی معلمان را پیگیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بحث رتبه بندی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۹۰ مسکوت مانده بود از اقدامات جدی مجلس یازدهم بود، افزود: پیرامون این طرح مباحث بسیاری درگرفت و از آنجا که پایان دولت روحانی و ابتدای دولت رئیسی بود، آموزش و پرورش نیز دست خوش تحولات زیادی شد و هم در مقوله مدیریت و هم در سیاست گذاری شاهد تغییرات گسترده بودیم.

نماینده شاهرود و میامی با مجلس با بیان اینکه پیرامون رتبه بندی معلمان چالش‌های جدی وجود داشت، تاکید کرد: تنها وزیری که از دولت رئیسی رأی نیاورد، آموزش و پرورش بود لذا این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای مجلس بسیار اهمیت دارد و علی رغم اینکه بیشترین لابی‌گری برای وزیر آموزش و پرورش شده بود، اما در صحنه مجلس، نمایندگان رأی اعتماد ندادند علت این هم عدم اقناع نمایندگان در مباحث تخصصی بود.

خانی با بیان اینکه ما قانع نشدیم که وزیر آموزش و پرورش بتواند این جامعه بزرگ و عظیم و حجیم فرهنگی را راهبری کند، بیان داشت: سند تحول در ستاد آموزش و پرورش مهمترین بحثی بود که با وزیر جدید داشتیم و حتی زمانی که نوری نیز بر سر کار آمد یکی از مباحث جدی نمایندگان همین مقوله سند تحول آموزش و پرورش بود که یک دهه مسکوت مانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.