امام جمعه شاهرود:

سنگ بنای امنیت اقتصادی مبارزه با فساد است

- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی مساله فساد در این حوزه است، گفت: مبارزه با فساد در کشور امنیت اقتصادی را به دنبال دارد.

حجت‌ الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: با تأکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دهه ۸۰ و همچنین در دیدار با کارگران، هشت محور مهم در حوزه مبارزه با فساد مطرح شد که رعایت آن چون واگذاری مبارزه به افراد مطمئن، قاطعیت در عین دقت و ظرافت، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر در گردش‌های مالی اقتصادی و پرهیز از تبعیض در مبارزه ضروری است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر بخواهیم مساله گرانی، تورم و معیشت مردم را مرتفع کنیم باید مسوولان نظام در حد وظایف قانونی از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکنند، ابراز کرد: کمک کنیم تا با مرتفع شدن مشکلات تورم و گرانی موجود معیشت مردم به ثبات برسد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه جنگ در اوکراین اوضاع دنیا را به‌ طرف خطر می‌کشاند و امیدواریم ابرقدرت‌ها درگیر جنگ اتمی نشوند، اظهار کرد: غرب به دنبال شعله‌ورکردن این جنگ است تا به منافع خود برسد.

خطیب جمعه شاهرود در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نکوداشت علم، علما و دانشمندان به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ معنوی انسانی امری مهم است و برای شناساندن آنها به جوانان و نوجوانان باید اقدام‌های گسترده‌ای صورت پذیرد، عنوان کرد: کارگران و معلمان در جامعه ارزشمند هستند، چرا که پیشرفت جامعه در گروِ اقدام این دو گروه ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.