کارشناس شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل مانسون در مرداد سال ۱۴۰۱ نیاز به برآورد و تامین اعتبار لازم جهت تعمیر و بازسازی دارند.

کارشناس شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ از تخریب سربند، کانال و زیر ساخت‌های مزارع پرورش ماهی در بخش بازفت از سیل مانسون مرداد سال ۱۴۰۱ در شهرستان خبر داد و گفت: سربند‌های مجتمع چم سور، مجتمع تبرک، شرکت الگه الگی، مزرعه پرورش واقع در تشنوی، چهک و و منطقه لبدبازفت نیز نیاز به برآورد و تامین اعتبار لازم جهت تعمیر و بازسازی دارند.

اصغر خسروی در جریان بازدید از مزارع و مجتمع‌های پرورش ماهی بخش بازفت و خسارات ناشی از سیل مانسون، زلزله و بارش‌های اخیر اذعان داشت: در قسمت ورودی کانال با ایجاد بند و گودی قبل از آن و نصب دریچه در پایین با استفاده از نیروی ثقل رسوبات سنگین مانع ورود آن‌ها به کانال و مزارع گردید و همچنین در تکمیل آن باید از دریچه‌های گردان در روی سربند کانال استفاده نمود تا رسوبات سنگینتر با برخورد به پرههای، آن به گودال پشتی هدایت شده و به کانال اصلی وارد نگردند.

وی تصریح کرد: در طراحی بندها، ورودی کانال‌ها بگونه‌ای عمل نمود تا سرحد امکان جلوی خسارات گرفته شود. 


بیشتر بخوانید


آقای خسروی، ضمن اشاره به ضرورت تامین اعتبار در راستای بازسازی و تجهیز برق مجتمع‌های پرورش ماهی سردابی افزود: در بحث ترمیم جاده‌ای بین مزارع شرکت تعاونی میهن مهر بازفت نیز نیاز به تامین اعتبار لازم و ترمیم جاده دسترسی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین جهت کارگاه‌های منطقه لپدبازفت، بایستی تمهیداتی اندیشیده شود تا کارگاه‌های منطقه بتوانند از نعمت برق برخوردار شوند و از این حیث با تجهیز و مکانیزاسیون نمودن کارگاه خود در زمان‌های مقتضی و لازم، مانع ایجاد آسیب و خسارات زیاد به کارگاه شوند.

آقای خسروی اظهار امیدواری نمودامسال که از سوی مقام معظم رهبری سال افزایش تولید و کاهش تورم نامگذاری شده است با برنامه ریزی صحیح بتوان ضمن دلگرمی بهره برداران زحمتکش این صنعت، زمینه را برای افزایش تولید و اشتغال آنان نیز ایجاد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار