مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: رتبه دوم جابجایی مرسولات پستی در قالب خرید و فروش اینترنتی در کشور پس از تهران مربوط به این استان است.

محمد شفیعی افزود: مرسولات ناشی از خرید و فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار مرسوله بوده که بیش از ۸۵۰ هزار مرسوله در قالب قبول بسته در خراسان رضوی و بقیه مربوط به توزیع مرسولات اینترنتی در استان بوده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی از کاهش ۲۳ درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این کاهش ترافیک ناشی از قطعی اینترنت، سرمای بی سابقه در برخی ماهها و افزایش تعرفه خدمات بوده است.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی در سرویس پست سفارشی رتبه ۲ کشور، پست پیشتاز رتبه هشتم و پست ویژه رتبه ششم را در میان سایر استانها دارد.

مدیر کل پست خراسان رضوی بیان داشت: این استان در بهره گیری از سرویس های نوین پستی و دستگاه مکانیزه سورتینگ مرسولات جز سه استان برتر است.

شفیعی خاطر نشان کرد: هم اکنون مرسولات وارده به مشهد و شهرستانهای خراسان رضوی و مرسولات صادره به مقاصد سایر استانها با استفاده از سامانه مکانیزه سورتینگ دسته بندی می شود.

وی گفت: ۴۰۸ واحد پستی در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۲۸ واحد، معادل ۶ درصد، مربوط به پست روستایی و بقیه مربوط به واحدهای پستی شهری است.

شفیعی اظهار داشت: این واحدهای پستی شامل دفاتر پیشخوان دولت، واحدهای پستی دولتی و نمایندگی های پستی و دفاتر ای. سی. تی است که بخشی ارتباط مستقیم استخدامی با شرکت پست داشته و بخشی نیز در قالب پیمانکاران بخش خصوصی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه پست خراسان رضوی در قالب کارکنان پست و همکاران بخش خصوصی و پیمانکاران فعالیت دارند که حدود ۴۰۰ نفر از آنها نامه رسان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.