رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در مرحله اول حدود ۵۰ نفر شتر به استان وارد و بین گله داران پخش می‌شود.

وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: یکی از اولویت‌های سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان یزد که در سال ۱۴۰۰ تدوین شد، توسعه سند پرورش شتر با هدف استفاده از اقلیم استان و تولیدگوشت قرمز است.

او با اشاره به اینکه به دلیل خشک سالی‌های پی در پی جمعیت شتری استان و نیز کشور رو به کاهش است اظهار کرد: جلسات متعدد برگزار و کمیته‌هایی شکل گرفت و در نهایت تصمیم بر واردات شتر به استان گرفته شد.

رییس جهادکشاورزی استان یزد، ضمن بیان این موضوع که تنها راه برای فعالیت‌های به نژادی و اصلاح نژادی واردات لوک از خارج از کشور است افزود: باتوجه به پروتکل‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با کشور قطر و استرالیا دارد از شیخ جابر وارد کننده قطری دعوت شد تا در استان یزد سرمایه گذاری کند.

وکیلی در ادامه تصریح کرد: شیخ جابر در دیدار با شتر داران بافقی باعث دلگرمی آن‌ها برای مشارکت در سرمایه گذاری واردات شتر شد و این نوید را داد که با وارد کردن لوک تولید بهتر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی افزود: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در مرحله اول حدود ۵۰ نفر شتر به استان وارد و بین گله داران پخش می‌شود.

او خاطر نشان کرد: با این اقدام کیفیت شتر‌های تولیدی چه از نظر گوشت و چه از نظر شیر بهتر و بهره وری بالاتر می‌رود و می‌توان در سال‌های آتی شاهد افزایش جمعیت باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.