معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به شاخص مرگ و میر مادران باردار به عنوان شاخص بین المللی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در ردیف هشت دانشگاه برتر کشور در زمینه کاهش مرگ مادران باردار قرار دارد.

حبیب حی‌بر در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در تالار اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد مرگ مادران باردار ۴۶ مورد و در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ مورد رسید که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او افزود: این شاخص در سطح وزارتخانه بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بالاترین رشد را نشان می‌دهد؛ میانگین کشوری مرگ مادران باردار ۲۲ مورد است و برنامه دانشگاه این است که به ۱۶ مورد برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد مراجعین به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده در حالی که جمعیت زیر پوشش دانشگاه سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است یعنی ۱.۵ برابر این جمعیت مراجعه به بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

آقای حی بر گفت: در سال ۱۴۰۰ کل مراجعین به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه ۲ میلیون نفر اعلام شده و ۵۰۰ هزار نفر بستری و ۲۵۰ هزار مورد عمل جراحی انجام شده است.

به گفته او، درصد مرگ و میر در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌های دانشگاه ۲.۸ و در سال گذشته ۱.۷ درصد گزارش شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به موضوع پیوند اعضا گفت: پارسال پیوند اعضا شامل کلیه، کبد و قلب ۶۰ درصد افزایش یافت و پیوند قلب چهار مورد با ۷۵ درصد ضریب موفقیت به انجام رسید و بالاترین رشد پیوند اعضا به نسبت جمعیت در خوزستان اتفاق افتاد.

آقای حی بر،   در این شاخص در ردیف هشت دانشگاه برتر کشور قرار داریم و ۵۶ مورد در سال گذشته به انجام رسید که باید تا ۸۰ مورد ارتقا یابد.

او در خصوص توریسم درمانی افزود: پارسال چهار هزار و ۵۰۰ گردشگر سلامت با رشد ۲۰ درصدی در خوزستان اعلام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در دوره کرونا در زمینه تجهیزات پزشکی با بحران مواجه شدیم گفت: در راستای حل این مساله یک هزار میلیارد ریال تجهیزات خریداری شد که ۸۵ میلیارد ریال تجهیزات نازایی برای ارتقای باروری تامین شد.

حبیب حی بر می‌گوید: پارسال ۱۰۰ کلینیک غیر مجاز در حوزه پزشکی و دندانپزشکی پلمب شد و در صورت بروز مشکل با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرید.

او با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در توسعه پایدار ادامه داد: خوزستان استان هدف برای نخبگان نیست باید شرایط و امکانات رفاهی به گونه‌ای فراهم شود که ماندگاری پرستاران و پزشکان بیشتر شود و این مطالبه ما از استان است.

۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.