همزمان با سفر رئیس جمهور، عملیات ساخت بیمارستان هوشمند گلستان اهواز آغاز شد.

در دومین روز از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات ساخت بیمارستان هوشمند گلستان اهواز آغاز شد. 

بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح طرح ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران گفت: امروزه علم بشر در جهتی حرکت می‌کند که به جای احداث بیمارستان‌های متعدد با ظرفیت کم، بیمارستان‌های کلان (مگا هاسپیتال) راه اندازی شود تا نیازی نباشد بیمار برای مثال برای انجام آزمایش‌های مختلف به بیمارستان‌های متعدد مراجعه کند.

او با بیان اینکه اجرای این سیاست از نظر هزینه و خدمات به صرفه‌تر است و باعث تعامل بیشتر علوم می‌شود، افزود: بزرگترین کلان بیمارستان کشور به نام حضرت حضرت مهدی (عج) در تهران با حضور رییس جمهور افتتاح شد و یک طرح دیگر نیز تا یک ماه آینده در تجریش به بهره برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی کشور با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه در اهواز ساخته خواهد شد.

آقای عین اللهی توضیح داد: این بیمارستان به دلیل ارتباط و نزدیکی با مراکز آموزشی به عنوان بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی فعال خواهد شد.

او  ادامه داد: این طرح در سفر دولت مردمی با پیمانکاری پایگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود و پیش بینی شده در مدت چهار سال به اتمام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان سابق گلستان نسبتا فرسوده است و قدمت زیادی دارد، اما با توجه به نیاز مردم کار می‌کند.

او افزود: بیمارستان‌های جدید را تمام هوشمند در نظر می‌گیریم که مجهز به آخرین تجهیزات مدرن دنیا است.

عملیات اجرایی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز روز جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

بیمارستان ۶۱۳ تختخوابی هوشمند جایگزین بیمارستان گلستان اهواز در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار مترمربع با ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.

وزیر بهداشت روز گذشته (پنجشنبه) به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان‌های امیدیه، آغاجاری و بهبهان از این شهرستان‌ها بازدید کرد و چندین طرح مهم را در بهبهان به بهره برداری رساند.

آیت الله رئیسی رییس جمهور همراه با اعضای هیات دولت صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جریان سفر استانی خود از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

در این سفر ۲ روزه اعضای هیات دولت ضمن بررسی مشکلات استان خوزستان، چندین طرح را بهره برداری می‌کنند.

رییس جمهور و هیات همراه در این سفر بعد از شرکت در جشن احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد استان خوزستان در دزفول، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک را بهره برداری و در جمع مردم این شهرستان حاضر شد.

آیت الله رئیسی همچنین در مصلای اهواز با مردم این شهر دیدار کرد؛ حضور در شادگان و دیدار با مردم این شهر، بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دولت و حضور در شهر هویزه و افتتاح پالایشگاه گازی و شرکت در نشست شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر استانی رییس جمهور به خوزستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این بیمارستان که جایگزین بیمارستان کنونی گلستان می‌شود، با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

 محمد حسین سرمست شوشتری می گوید: این طرح بزرگ درمانی دارای ۶۱۳ تخت خواب و یک بیمارستان هوشمند خواهد بود.

به گفته او، بیمارستان هوشمند گلستان اهواز با زیربنای ۷۰ هزار متر مربع، در مدت چهار سال و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.