کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۰ اردیبهشت سرانه خرید افراد حقیقی ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

آقای محمد غفوری گفت:شاخص کل بورس امروز تغییر حدود ۱.۶۷ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل هم وزن نیز تغییری حدود ۱.۹۴ درصدی را ثبت کرد.

او در ادامه افزود: امروز در بازار سهام ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم دست به دست شده است به طوری که ارزش معاملات خرد ۲۰ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان ثبت شده است. سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی نیز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را بازار شاهد بود و تراز حقیقی‌ها مثبت بود مورد دیگر این که امروز ۷۸ درصد بازار در محدوده مثبت بودند به عبارتی ۵۶۳ نماد مثبت معامله شدند و ۱۵۶ نماد هم منفی بودند.

غفوری می‌گوید: امروز حدود ۳ هزار حقوقی در سمت خرید قرار داشتند و ۲ هزار و ۸۰۰ حقوقی در سمت فروش بودند امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صنایع انبوه سازی و خودرو سازی شاهد بودند.

او در خصوص اخبار اثر گذار بر روند بازار گفت: نرخ ارز در چند روز گذشته به بازار سیگنال مثبت داده است همچنین امروز شاهد برگزاری جلسه استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس بودیم که این نیز فارع از نتیجه جلسه بر بازار اثر گذار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار