رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان گفت: پرندگان آبزی مهاجر در فصل بهار به زیستگاه خود باز می گردند که در این مهاجرت مشکلاتی از قبیل زخمی شدن آنها وجود دارد.

ستوده رئیس داره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت: پرندگان آبزی مهاجر در اواخر پاییز جهت زمستان گذری از سیبری به مناطق مستعد و دارای آبگیر و سد مهاجرت نموده و در فصل بهار نیز به زیستگاه خود باز می گردند. در این مهاجرت مشکلاتی از قبیل زخمی شدن و یا ضغف امکان جا مانده تعدادی از این پرندگان از قافله همسفران وجود دارد.

وی افزود: شایان ذکر است اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان با وجود آب و هوای مناسب جهت زمستان گذری پرندگان مهاجر هر ساله پذیرای گروه های مختلف پرندگان در سد فریمان و آبگیرها و استخر های بزرگ هستیم. از جمله پرندگانی که می شود به آنها اشاره نمود: فلامینگو، پلیکان، اردک سر سبز، کاکائی بزرگ و کوچک، بوتیمار بزرگ و کوچک، خوتکا کشیم، چوب پا، اگرت، حواصیل ارغوانی، آبچیلک، می باشند.

ستوده بیان کرد: لذا از همشهریان تقاضا می شود در صورت مشاهده این گونه پرندگان و یا هر پرنده زخمی دیگر مراتب را به ادارات محیط زیست شهرستان های نزدیک اطلاع دهند.

 

هوای پرندگان آبزی مهاجر را داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.