رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: در سرشماری گونه‌های پرندگان مهاجر، پلیکان‌های خاکستری در آبگیر‌های نیشابور مشاهده شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی نوربخش رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور با اشاره به مشاهده پلیکان های خاکستری در آبگیرهای نیشابور، گفت: نخستین برنامه پایش و سرشماری پاییزه پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیر‌های نیشابور و فیروزه در حوزه سد بار در حال انجام است.

او افزود: در این بررسی میدانی و عملیات سرشماری، گونه‌هایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله ۵ قطعه پلیکان خاکستری، چنگر، اردک سر، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، کشیم بزگ و کاکایی مشاهده و شمارش شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور ادامه داد: سد بار هم اکنون به یکی از زیستگاه‌های زمستان گذرانی و کلونی‌های پرندگان مهاجر در سطح کشور تبدیل شده است.

نوربخش با اشاره به دستور العمل صادره از سازمان حفاظت محیط زیست و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی، خشک زی و آبزی، صید ماهی و دفع گراز، بیان کرد: مردم هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور با شماره تلفن ۴۲۶۲۲۶۲۷ و ۴۲۶۲۶۲۸۰ گزارش دهند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.