مدرسی گفت: خانه‌های کوچکی که برای فرزندآوری مناسب نیست، حذف شده و دولت برای ساخت خانه‌هایی با فضای باز سیاست گذاری کند.

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان و امام جمعه بخش مرکزی یزد با استقبال از اهدای جایزه به فرزندآوران برتر استان گفت: ایران در آستانه تله جمعیتی قرار دارد و اگر کشوری در تله جمعیتی قرار بگیرد سال‌ها طول می‌کشد تا خودش را از این مسئله خارج کند.

او ادامه داد: بنابراین قبل از این که گرفتار این تله شویم باید مردم و مسئولان برنامه ریزی خرد و کلان داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این که بعضی شهرستان‌ها مثل تفت از شهرستان‌های پیر کشور هستند، تصریح کرد: ازدواج و فرزندآوری را باید دریابیم، ولی یکی از موانع موجود، تامین مسکن مناسب برای خانواده هاست.

او افزود: خانه‌های کوچکی که برای فرزندآوری مناسب نیست باید از سیاست دولت حذف شود و سیاست گذاری را با خانه‌های فضای باز در نظر بگیرد. از مسئولان برای تامین خانه‌های ویلایی تشکر می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم این طرح زودتر عملیاتی شود.

مدرسی با اشاره به هزینه‌های بالای تحصیل گفت: دولت باید این مسئله را نیز مورد توجه داشته باشد که امروزه هزینه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه بسیار بالاست و باید این هزینه‌ها را کاهش دهند.

نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: مردم باید ازدواج و فرزندآوری را اصل بدانند و دولت نیز باید با برگزاری مراسم‌های آیینی مختصری در ترویج این امر بکوشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.