حسن رحیمی گفت: به طور حتم شخص سرمربی تیم ملی و کادرش باید پاسخگوی عملکرد فنی کشتی گیران در مسابقات آسیایی باشند.

سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز‌های ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز به مقام سوم رسید.

تیم کشتی آزاد ایران که با ۲۹ قهرمانی در آسیا رکوردار است، سال گذشته نیز در سی و پنجمین دوره این مسابقات با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز مقتدرانه به قهرمانی رسیده بود و درحالی که انتظار می‌رفت شاگردان درستکار ضمن تکرار عنوان قهرمانی، عملکرد درخشانی را داشته باشند با نمایشی ضعیف و نتایجی تلخ و تنها با یک مدال طلا به مقام سومی رسیدند.

در همین راستا حسن رحیمی قهرمان کشتی آزاد جهان و نفر سوم المپیک اظهار داشت: حقیقت امر این است این روز‌ها هر کجا که می‌روم از من سوال می‌کنند چرا نتایج کسب شده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات آسیایی اینقدر ضعیف بود، به همین دلیل گفتم شاید باید یک اظهار نظر کلی بتوانم پاسخی به این سوال داشته باشم.

وی با بیان اینکه سطح کشتی ما فراتر از مسابقات آسیایی است، تصریح کرد: درست است نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا بر اساس چرخه انتخاب شدند، اما اکثر بچه‌ها با تجربه و میدان دیده بودند، اینطور نیست که بگوئیم تجربه لازم را نداشتند. من که از نزدیک در سالن مسابقات حضور نداشتم، اما در تصاویر ضعف بدنی و فنی مشهود بود، آزادکاران خسته بودند و برنامه‌ای نداشتند، به نظر آنالیز درستی هم صورت نگرفته بود.

نایب قهرمان جهان با بیان اینکه سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی هر نتیجه‌ای باشد، عنوان کرد: به نظر من وقتی سرمربی تیم ملی به دلیل سکونت در خارج از کشور مجبور است مدتی در ایران نباشد و در چند اردو غیبت داشته باشد، ضمن آنکه حضور در چند مسابقه مهم را هم از دست بدهد نتیجه اش می‌شود همین نتایج ضعیف در قزاقستان، موضوعی که بسیاری از بزرگان، کارشناسان و اهالی فن به آن اذعان دارند.

وی با اشاره به این موضوع که فکر می‌کنم نتیجه‌ای که در مسابقات آسیایی ۲۰۲۳ حاصل شد تلنگر به موقعی بود، گفت: به طور حتم اگر ضعف‌های موجود را با آنالیز بهتر، بیشتر و دقیق‌تر برطرف نکنیم و چنانچه با برنامه درست و اصولی حرکت نکنیم ضربه محکم‌تر و غیرقابل بازگشت را در مسابقات جهانی و المپیک خواهیم خورد.

دارنده ۲ مدال برنز جهان خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که ذات ورزش برد و باخت است، کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست، در گذشته هم شاهد کسب نتایج ضعیف بوده ایم، کادر فنی تیم ملی در حد بضاعت تلاش خود را انجام داده، اما اگر اشتباهات را قبول نکنیم و به دنبال برطرف کردن ضعف‌ها نباشیم، آینده کشتی با مشکل روبرو خواهد شد.

رحیمی در خاتمه گفت: مردم ایران واقعا کشتی را دوست دارند و از موفقیت کشتی گیران لذت می‌برند به همین دلیل امیدوارم بتوانیم با یک برنامه ریزی مدون و منسجم در مسابقات جهانی و المپیک بدرخشیم تا دل هموطنان عزیزمان شاد شود.

برچسب ها: حسن رحیمی ، کشتی آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار