کارمندان اپل هم از دستیار صوتی سیری دل خوشی ندارند

منابع آگاه معتقدند که کارمندان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی‌گیرند و نسبت‌به آینده‌ی آن شک و تردید دارند.

گروه‌هایی در اپل که روی دستیار صوتی سیری و هوش مصنوعی کار می‌کنند وضعیت نسبتا پرتنشی دارند. طبق ادعای نشریه‌ها، ناکارآمدی سازمانی و نبودن جاه‌طلبی باعث شده تلاش‌های اپل برای بهبود سیری و فناوری به‌کاررفته در این دستیار صوتی به نتیجه‌ی خاصی ختم نشود.

یکی از مشکلات بزرگی که گروه سیری با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، حفظ کارکنان این بخش است. بنا بر گفته منابع آگاه سه نفر از مهندسان پروژه‌ سیری،، اپل را ترک کرده‌اند و به گوگل ملحق شده‌اند. این سه مهندس که در سال ۲۰۱۹ در پی تصاحب استارتاپ Laserlike به اپل ملحق شدند، معتقد بودند که گوگل برای پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت بهتری است. ظاهرا سوندار پیچای، مدیرعامل، شخصاً از آن‌ها برای استخدام در گوگل درخواست کرده است. از طرف دیگر تیم کوک، مدیرعامل اپل، تلاش کرد آ‌ن‌ها را نگه دارد، اما در نهایت موفق نشد.

براساس گزارش‌ها، کارکنان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی‌گیرند و نگاه مثبتی به این سرویس ندارند. در یک برهه‌ی زمانی، تیمی که روی هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro کار می‌کند به‌حدی از سیری ناراضی بود که قصد داشت «روش‌های جایگزین» برای کنترل هدست ازطریق فرمان صوتی بسازد.

به گفته‌ منابع آگاه، مدیران ارشد اپل رویکردی محتاطانه در قبال سیری دارند، چون نگرانند این دستیار صوتی در پاسخ‌هایش مرتکب اشتباه شود. ChatGPT تاکنون بار‌ها اشتباهات این چنینی انجام داده است، اما اپل شرکت بسیار بزرگ‌تری نسبت‌به OpenAI محسوب می‌شود و اشتباه سیری می‌تواند برای کوپرتینویی‌ها بسیار مشکل‌ساز باشد.

ظاهراً کارکنان اپل شک دارند که این شرکت بتواند با سیری سرویسی در حد و اندازه‌ی ChatGPT در دسترس مخاطبان قرار دهد.

منبع: اینفورمیشن

برچسب ها: شرکت اپل ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار