تولید شیلات استان قزوین ۴.۸ درصد افزایش داشته است

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید شیلات این استان در یک سال گذشته پنج هزار و ۱۰۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

محمود قبادی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان  در نخستین شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید شیلات این استان در یک سال گذشته پنج هزار و ۱۰۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد افزایش داشته و این میزان تولید شامل ماهیان خاوریاری، سردابی و گرمابی بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ماهیان زینتی که استان قزوین همواره پیشرو است، در یکسال گذشته توانستیم ۳۸ میلیون قطعه ماهی تولید کنیم که این استان را در رتبه سوم کشوری قرار داد.

قبادی با بیان اینکه تمرکز بر توسعه آبزی پروری و همچنین استخر‌های پرورش ماهی مورد اهتمام قرار دارد، گفت: تصمیم داریم از ظرفیت استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در راستای پرورش ماهی استفاده کنیم که در این حوزه یک سری کار‌های تحقیقی و کارشناسی نیز صورت گرفته است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: فعالی کردن واحد‌های نیمه فعال، استفاده از روش‌های نوین پرورش ماهی و آبزیان و همچنین اختصاص اعتبارات شیلات سبب شده تا بازار بسیار آرامی را در سطح استان شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار