مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بمناسبت روز ایمنی حمل و نقل در هفتم اردیبهشت هفت مانور ایمنی برگزار می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بمناسبت روز ایمنی حمل و نقل در ۷ اردیبهشت هفت مانور ایمنی با شعار "حمل و نقل ایمن، مسئولیت همگانی" با همکاری دستگاه‌های همکار و با هدف فرهنگ سازی در حوزه رانندگی و کنترل بهتر تردد در جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه‌های همکار از جمله قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان، مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و هلال احمر در حوزه جاده‌های جنوب استان کرمان اجرا می‌شود.

وی از برگزاری مانور نمادین در یکی از محور‌های ارتباطی شهرستان‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: در این روز علاوه بر انجام مانور میدانی اقدامات فرهنگ سازی ترافیکی توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل در مدارس حاشیه راه‌های شهرستان‌های جنوبی استان انجام خواهد شد.

محمودی از آغاز طرح توزیع کلاه کاسکت بین راکبان موتور سیکلت در چند شهرستان جنوبی استان در روز ایمنی حمل و نقل خبر داد و گفت: اجرای طرح راهدار افتخاری، توزیع چراغ خطر بین موتور سواران فاقد چراغ و علائم مناسب و همچنین توزیع برچسپ‌های شب نما جهت نصب به خودرو‌های دارای نقص فنی چراغ‌ها در شهرستان‌های جنوبی کرمان خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان افزود: با هدف کاهش تصادفات در جاده‌های جنوب کرمان اقدامات خوبی انجام شده است که امسال هم با تجهیز امکانات در جهت ایمن سازی جاده‌های جنوب کرمان در قالب طرح راه سردار برنامه‌های عملیاتی خوبی پیش بینی شده است که در همین روز ایمنی حمل و نقل کار آغاز عملیات ایمن سازی یکی از محور‌های اصلی شهرستان منوجان در قالب راه سردار اجرایی خواهد شد و به مدت یک ماه نقاط حادثه خیز، پرتگاهی این محور رفع خواهد شد و در کنار آن اقدامات ایمن سازی هم از قبیل نصب تابلو و علائم، نصب حفاظ پل‌ها و. انجام خواهد شد. 

مجتبی محمودی با بیان‌اینکه از تمام توان خود برای ایمن سازی جاده‌ها استفاده خواهیم کرد افزود: آنچه مسلم است تنها اقدامات ما در حوزه راهداری برای کاهش تصادفات کافی نیست لذا رعایت قوانین و مقررات رانندگی در جاده‌ها و توجه رانندگان به رانندگی ایمن و پرهیز از رفتار‌های پر خطر مثل سبقت غیرمجاز، سرعت و... می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش تلفات جاده‌ای بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.